Sidvyer, senaste månaden

torsdag 1 juli 2010

Farmor o Farfar


Igår åkte Niklas, jag, barnen o Bella in till Linköping o hälsade på hos min farmor o farfar. Farfar va ganska pigg men det syns att han är gammal. Det va svårt att höra vad han sa, han mumlade ganska mycket igår. Men farmor va bra på att "översätta" mumlet till svenska =0)

Bella fick följa med o hon va mycket uppskattad både av farmor o farfar o de andra som bor på hemmet, ja även dom som jobbade va framme o hälsade på henne! Bella va så duktig därinne. Hon låg vid ett litet bord farfar har inne hos sig o sov nästan hela tiden. Hon får följa med fler gånger =0)

På kvällen kom Katta, Roger o Sabine över o grillade fläskotletter med färskpotatis till.... Mycket gott!! Sabine o Stoffe hoppade studdsmatta o busade. Hon hade växt massor sen vi såg dom sist. Stora tjejen.

Idag har Lilo o jag varit hos veterinären för p-spruta. Hon hade gått ner 1 kg sen förra gången o låg nu på 23,8 kg. Men hon har ju varit lite tråkig med maten ett tag så jag visste redan att hon hade gått ner. Men det tar hon nog igen sen när det blir lite kallare ute igen.
I väntrummet satt det en kille med en stor o kraftig rottweiler, han va jättefin o det tyckte Lilo oxå för dom försökte leka därinne....hahaha Men det är ju ganska trångt så det gick väl sisådär!

Efter veterinären åkte vi hem o jag släppte ut hundarna i hundgården o klippte gräset. Niklas gick med trimmern. Så nu är det fint igen =0)

Klocken 15.50 va Stoffe o jag hos tandläkaren, han hade ett litet hål som skulle lagas o han va så nervös!! Första hålet, så han hade ju inte en aning om vad som skulle hända men tandläkaren va jättebra, hon förklarade hela tiden o visade honom vad hon skulle göra. Efter tandläkaren gick Stoffe o jag till leksaksaffäreno köpte fotbollsgubbar. Små figurer han samlar på o favoritlaget heter visst Manchester United.

Nu har hundarna o jag precis varit ute på en promenad. Vi avslutade rundan med lite bad i kanalen. Lilo o Ice gick bara i med tassarna idag men Bella är ju helt galen när hon ser vatten. Hon bara slänger sig ut!!!! Skit samma om hon bottnar eller inte bada ska hon! Tur att hon är en duktig simmare redan =0) Nu ligger dom o sover gott i hundgården o jag har lagt kyckling i marinad...på med grillen!!!


Inga kommentarer: