Sidvyer, senaste månaden

måndag 12 juli 2010

Värmen håller i sig.....

Sommar värmen fortsätter att hålla i sig o det är ca 33 grader varmt ute o inne! Jag börjar tycka väldigt synd om hundarna nu. Vi kan inte gå några längre sträckor längre utan det blir bara korta kisserundor o sen ligger dom mest inne på golvet o försöker sova.

Ute i hundgården går det inte att va, fast jag har fixat skugga över halva o en badbalja. Tur vi har kanalen o Boren ett stenkast bort bara =0) Det är så skönt o hoppa i vattnet o tillomed Lilo är i o simmar nu...då är det varmt!!! Man vill helst va i vattnet tills man är blå om läpparna o fryser men då får man nog va i en vecka el två o vem har lust med det?!



Jag försöker kyla ner hundarna så gott det går med blöta kalla handdukar o fläktar. Jag la en blöt handduk på Ice men den kom Bella o drog bort så nu ligger han på den istället.

Ice är med i Motala tidning o tävlar om bästa sommarbilden....det är kortet där han hoppar i kanalen som jag har skickat in. Får väl se om man vinner lite trisslotter o pengar, behövs inga större summor men ett par mille skulle ju inte skada =0)

Bella har fått sitt första o förhoppningsvis sista getingstick. Hon va ute i hundgården tillsammans med Lilo när Ice o jag va o simmade o när jag kom hem va hon precis uppsvullen i ansiktet! Stackarn...men hon får väl skylla sig själv när hon jagar dom.....Hoppas hon lärde sig en läxa!

I fredags firade vi lillebror som fyller 24 år. Lena med familj o jag med familj hade gått ihop o köpt nya utemöbler åt honom som dom kan ha på sin baksida. Jontemyra kunde tyvärr inta va med på kalaset, han fick feber på dagen o när vi kom hem låg han i sin säng med över 40 grader!!! Det blev febernedsättande o ett samtal till sjukvårdsupplysningen. Det går visst nåt virus nu där man får hög feber så det va bara att ge tabletter o mycket vätska o avvakta..... Nu är han feberfri o äter ganska normalt igen. Skönt! Men han har forfarande ont i sina ögon....får se hur det är imorgon, blir väl till att ringa vårdcentralen om det inte har gått över.

Idag har jag varit på fikabuffé igen. Mycket trevligt o mycket gott, som vanligt när vi träffas! Idag va även några av barnen med Emma, Noah, Milo o Joline. Dom lekte o grejade o lille Milo knatade runt o bara log =0)








Inga kommentarer: