Sidvyer, senaste månaden

söndag 25 juli 2010

BIS VALP!!!!


Idag har vi varit i Finspång på Bellas allra första utställning. Det har regnat hela dagen så det är tur vi har vårat tält o kura ihop oss i. Kallt va det med, bara 14 grader!

Bella har varit superduktig hela dagen, som blev väldigt lång för en liten valp. Klockan 7 åkte vi hemifrån o klockan 17 va vi hemma!

Bella hade nummer 412 o det va 11 andra hundar i ringen innan det va våran tur. Vi gick omkring o lät Bella lukta o kolla in omgivningarna innan vi satte oss i tältet o drack kaffe. Hon låg i sin bur o sov.

Vi träffade på Maria som äger Lilos syster Raja o pratade en hel del. Hon hjälpte till i köket på utställningen idag. Kul o se henne o prata om Lilo o Raja o om hur dom är. Dom verkar va väldigt lika i sättet...hahaha Hon fotade även en hel del, får se hur bilderna blev sen.

När det va Bellas tur att visa upp sig skötte hon sig galant!!!! Hon fick HP o BIR o gick vidare till final =0)
Finalen va klockan 15 så det blev mååånga långa timmar o sitta vänta. Men det gick bra ändå.

I finalen va det 15 valpar som gallrades ner till 5. Bella gick vidare!
Jag blev väldigt pirrig när Bella blev en av de 5 som fick tävla vidare o inte blev magen bättre när jag hörde domaren ropa upp nummer 5, 4, 3 o Bella va fortfarande kvar!!! Bella o en Basenji valp tävlade om vem som skulle vinna o när domaren gav mig BIS rosetten visste jag inte vad jag skulle göra. Jag blev överlycklig!!!! Jag är så stolt över Bella-bus =0) Hon är så duktig o en så oerhört vacker hund.....

Bella blev BIS Valp idag!!!!!

Tyvärr glömde jag att hämta kritikslappen, men jag har mailat till Maria för att se om hon kanske hittar den o kan skicka den till oss =( Typiskt!!! Men det står nog bara en massa positivt...hahaha

Det här vann Bella: 2 kg hundmat, ett tuggben, en blomma (perfekt då mina börjar dö i köksfönstret!) en pokal med nummer 1 på såklart o 3 fina rosetter!!!!

3 kommentarer:

Jhillhzan sa...

Jag vill bara säga grattis ! Jag var där och såg er. Jag hittade din blogg via google, sökte iofs bara på "utställning finspång 25 juli 2010". Men ett stort grattis till dej och den underbart söta damen!! :D

MVH hon med blandrasen (som såg ut som en schäfer, om du hade ett öga på henne)

Anonym sa...

GRATTIS till BIS!
Hon e så lik halvbror Blizzak att ja va tvungen att titta på kortet en extra gång för att se att det inte va han.
Grattis än en gång!!

Kram Eva Blizzak o Donzi

Linda sa...

Tack så jättemycket Eva!! Ja dom är verkligen lika =) Grattis själv till väldigt bra resultat!!!!
Kram Linda