Sidvyer, senaste månaden

onsdag 14 juli 2010

Ice 3 år!


Igår kom det äntligen regn här. Det behövdes verkligen, torrt överallt o inget syre i luften. Jag vet inte hur många gånger jag har fått ta min astmamedecin, har ju inte fått nån luft.

Hundarna o jag skyndade oss ut när regnet började. Vi tog en skön o svalkande promenad o sen tränade vi lite =0) Ice fick extra mycket godis eftersom han hade födelsedag, 3 år fyllde han igår! Alltså har han bott här med oss i ca 2,5 år nu....jösses va det har gått fort, han är ju snart en gammal gubbe...hahaha

På kvällen kom ett par bekanta med sina barn. Deras son Adam o våran Stoffe är lika gamla o går både i samma klass o spelar i samma lag i både fotbollen o innebandyn!

När dom kom vid 18.30 hade det slutat att regna o vi trodde på uppehållsväder. Så hundarna fick gå ut i hundgården, vi tog fram dynorna till utemöblerna o satte igång grillen! Precis när grillningen va klar o jag skulle börja duka ut kom regnet tillbaka...TYPISKT! Det blev att äta inne, men det va ju trevligt det med så. Hundarna fick va kvar ute, dom har ju presenning över halva hundgården så dom hade ju skydd över huvudet =0)


Idag är det superskönt ute, solen lyser från en blå himmel men det är "bara" runt 25 grader ute!!! På förmiddagen va det ca 20 så jag tog hundarna på en promenad längs kanalen, vi va ute i över 1 timme. Det va längesen nu så det va skönt o röra på sig igen =0) Bella va med oss på rundan idag o hon skötte sig hyffsat i kopplet. Jag tränar med henne varje dag hur man ska gå i kopplet, att man inte ska dra utan gå fint och det börjar bli bra. Så det går framåt där med...hahaha Lilo o Ice va jätteduktiga vid hundmötena idag, inte ett ljud från någon av dom!!!! STOLT!!!!




Inga kommentarer: