Sidvyer, senaste månaden

fredag 16 januari 2009

Varsel!!!

Jaha då va även vi på Electrolux drabbade av detta jkla varslandet!!!!
Fick reda på det igår...77st blir varslade, 2 tjänstemän o 75 på golvet!!! Vilka det blir har vi inte en aning om men det är väl lika bra att ställa in sig på att man får gå, då är man ju iaf förberedd.
Usch det känns som att jag är en av dom 75 som får gå eftersom jag har varit sjukskriven i över 1,5år nu (75%) o jag vet att våran arbetsgivare vill ha bort alla som har varit sjukskrivna i mer än 3 månader!!!

Tur i oturen är väl att jag ska på möte med arbetsförmedlingen o försäkringskassan nu den 19 januari för att se om jag kan återgå till nåt arbete eller hur det blir. Men nåt annat borde det väl finnas för lilla mig =0)

Man får tänka positivt med varslandet o allt....man får ju en spark i arslet att göra nåt annat i sitt liv än att stå på E-lux till man dör......Vi får se hur det går!

Nu ska jag ut på en lååååång tänkarpromenad med 2 kissnödiga hundar i kylan...-11 grader visar termometern...Brrrrr =0)

Sen ska jag åka o hämta Stoffe o Kevin på skolan o åka hem till Lena o beställa lite käk o annat smått o gott till våran 60 års fest!!!! =0)
Så här ser inbjudan ut som vi har skickat ut....Fin va???!!! =0)

4 kommentarer:

Wolfprintz sa...

usch! snacka om hemskt! varsel överallt o nu till och med på ert jobb :( , hoppas du får ha kvar ditt jobb iaf även fast du har varit sjukskriven, hoppas annars att de finns något annat för dig om det nu skulle bli som så..

hoppas det var mysigt på promenaden trots kylan vi klarade oss undan med som mest nästan nio minus grader ^^ för den här gången ^^

er inbjudan var riktigt fin o man blev verkligen riktigt glad av att se den :) mycket glädje må ja säga :D

Katta sa...

Håller tummarna för att du inte blir uppsagd. Hoppas att din rygg blir bättre.

Hoppas att du fick ut något av din tänkar promenad. Jättetrevlig inbjudan vi fick. Vi hör av oss. Ha det skönt nu i helgen. Kram

Wolfprintz sa...

Hehe ja jo det tror jag nog att dem har helt plötsligt blev det verkligen fart på dem men sen verkade det ta stopp där eftersom att de har tydligen skrivit nu igen o vill att VI som e inne på deras sida ska kolla med de andra o få dem att kolla på deras sida o läsa i g-boken.... men de flesta har nog gett upp kolla på deras sida då den har krånglat så mycket eller så uppdaterar dem inget osv osv... o då är det endå en "färdig sida" som de "bygger" har själv en lika dan sån sida men som jag inte använder då jag vet hur dåligt de fungerar... så jag skaffade mig en egen domän ist ^^ Kram

monika sa...

Linda har du kollat på Sphk södras sida? Nu är din bild med på förstasidan!!!