Sidvyer, senaste månaden

fredag 2 januari 2009

Stukad fot

Igår blev jag tvungen att åka upp med foten till akuten. Den värkte o va iskall...inte bra!!
Ringde först till sjukvårdsupplysningen för att kolla läget. Dom tyckte att det va bäst att kolla upp vristen eftersom foten va så kall!!! =0/

Kom upp till akuten vid 14 ca kom in på ett rum 30 min senare, fick vänta i rummet ytterligare en kvart...Doktorn kommer in o klämmer o känner lite o skickar mig vidare till röntgen.

Sjuksyster ville att jag skulle åka rullstol upp till röntgen!!!!! E´ hon helt galen tänkte jag, jag e ju för f#n inte invalid!!!! Så efter mycket om o men fick hon mig till att ta kryckor iaf....

Röntgen gick fort, va bara jag där så jag fick komma in på en gång! Skönt att nåt går fort på sjukan iaf!!! =0)

Sen ner till akuten igen o vänta på svar....kom in på ett rum igen o fick vänta.....tillslut kom doktorn o sa att allt såg bra ut, bara en stukning!!!
Tjoho tänkte jag för gips o skit hade jag ingen större lust att få...ska ju ut o dra med hundarna igen nästa vecka!!! =0)

Jag va väl hemma igen vid 16.30 ca......gick ganska fort ändå för att va akuten...hahahah
Nu går jag på kryckor o foten är i bandage...Typiskt!!!! Såååååå tråkigt!!!!!!! =0/

Idag har jag o Lena planerat för våran 30 årsfest...eller 60 blir det ju!!!! =0)
Vi har skrivit en inbjudningslista, kollat upp lokaler o massa mer....Det är snart dags =0)
Måste bara kolla efter barn o hundvakt till den 31 Januari?????!!!!! Heheheehe
Om det är nån som hemskt gärna skulle vilja ha 2 st jättesnälla o lugna barn o 2 st jättesnälla o lugna hundar så är det bara att höra av sig!!!! =0)

2 kommentarer:

Wolfprintz sa...

usch o fy o blä för stukad fot :( inget vidare där.. hoppas din fot läker så fort som möjligt, de där med läkarbesök e alldrig trevligt tar sån offantlig tid nästan som om de gör allt för att slippa patienterna o hoppas att de ska gå hem ist så de får ha sina fika raster typ... så tycker jag att det värkar här i örebro iaf efter alla sjukhusbesök o besök på vårdcentralen :( *läk väl* o sköt om dig gumman kramar på re i massor

Marlene sa...

Oh tur att det inte var allvarligt för vi ska ju ut och rejsa på tisdag?!