Sidvyer, senaste månaden

fredag 5 februari 2010

Skogspromenad

Då är vi inne i februari o det har kommit ännu mera snö! Trodde inte att vi skulle få någon vinter i år men det fick vi verkligen!!! Men nu räcker det faktiskt med snö......Man hinner ju inte skotta färdigt förrens man får gå ut igen!!!

Måndag-Onsdag bytte vi bil med Niklas pappa o åkte till tippen.....vi rensade ut allt!!! Så skönt o bli av med all skit man samlar på sig =0) Vi hittade massor av saker vi hade glömt bort....bla en kristallskål med en silversked som jag har fått av Farmor o Farfar, videofilmer sen Jonte va bebis, massa böcker...ja en hel del som har legat i en kartong sen vi flyttade hit för 4 år sen!!!

Passade även på att riva en gammal arbetsbänk som tog upp en hel vägg, den va helt murken och en garderob som bara tog plats. Nu är det så tomt o skönt i källaren, det ekar nästan =0)

Jag, Lilo o Ice har varit i skogen oxå...Men vet ni?? Dom plogar inte i skogen!!! Fy sjutton va jobbigt det va att gå där, hundarna nästan försvann på vissa ställen =0) Fint men jobbigt =0) Fördelen med så här mycket snö är ju att hundarna blir trötta av att plumsa i snö. Hahaha


Måste ju bara skriva en sak jag läste på Okami´s blogg...det va så kul!!!

Helena hade fått ett samtal från en valpköpare häromdagen, o han hade berättat att deras husky hade smitit från hundgården. En kompis till honom hade ringt o sagt,

-Jag tror att din hund just gick in på Ica!!!
-Nä du skojar??!! svarade ju såklart ägaren.

Men det stämde, hunden hade tagit sig en liten promenad o knallat in på Ica o gått fram till Chark o fiskdisken o försökt att få sig nåt gott!!!! Hahahahahaha
Jag skrattade så jag tjöt när jag läste det!!!
Jag ska nog ha "lock" på våran hundgård när den är klar!!! Hahahaha Snacka om pinsamt o gå in o hämta sin hund på Ica!!! =0)


1 kommentar:

Wolfprintz sa...

hahahahaha! jösses! snacka om smart hund hehe ^^, demon skulle nog också gjort så om han finnge chansen hehe ^^