Sidvyer, senaste månaden

måndag 22 februari 2010

Sportlov =0)

Då va det sportlov för kidsen o vi har inlett den här veckan med att vara förkylda, Jonte är genomförkyld o hostar! Typiskt....vi som ev hade tänkt att åka till Örebro simhall, busfabriken o bara varit lediga allihop. Vi får väl se senare i veckan om vi kommer iväg.


I fredags va Niklas, jag o barnen på Matverkstan o käkade mat. Supergott o skönt o slippa laga mat =0) Sen blev det hem o slappa i soffan innan sängen ropade.


I lördags firade vi Emma som fyller 5 år på tisdag. Men eftersom det har snöat så himmla mycket så kunde många inte komma på kalaset, dom va insnöade. Men vi kämpade oss ut, kan ju inte missa ett kalas ju!!! hahahaha
Vi hade köpt ett Wii spel "Littlest Pet Shop" o instrument till henne. Det va mycket uppskattat av vissa o mindre av andra =0)
Emma hade hjälpt Lena att baka muffins som självklart va rosa med hjärtströssel på o en rosa marsinpantårta =0)

Igår va jag o hundarna ute på baksidan o tog det lugnt, dom busade o försvann i snön o jag grävde fram bänken o satte mig vid husväggen o solade lite. Det va riktigt skönt o solen värmde. Vi va ute 1,5-2 timmar o göttade oss! Vid 13 tiden kom en kompis till Niklas med sin traktor o hjälpte oss att ta bort all snö på parkeringarna o utanför huset! Det va så mycket snö så det gick inte att skotta längre o plogbilen tar bara en sträng i mitten så vallarna är säkert 2 meter breda nu!!! Enkelriktat härute snart!!! Det är bra med kontakter då.....tror förresten att varenda granne gick ut o började skotta när traktorn va här...hahaha

På eftermiddagen åkte jag till Lena på hudvårdsparty. Fotbad o ansiktsrengöring fick man...sååååå skönt =0) När vi skulle åka hem så frågade Kevin o Stoffe om Stoffe fick sova en natt till där o det fick han, så vi får väl se om jag får hem honom idag istället. Har ju knappt sett honom alls den här helgen! Men så länge dom är sams så är jag nöjd!! =0)

Inga kommentarer: