Sidvyer, senaste månaden

tisdag 28 oktober 2008

En liten mus

Idag följde Lena (min syster) med på "lunchpromenaden", hundarna kissade o sniffade som dom brukar när Lilo helt plötsligt går ner i lekställning o börjar leka med nåt som varken Lena eller jag ser!!! Vi tittar på Lilo, på varann o Lilo igen o tänker: Va f*n gör hon??? Ser hon i syne eller va leker hon med???!!!

Då ser vi en liten mus springa upp på cykelbanan med Lilo efter sig....Lilo hinner precis fånga musen försiktigt i munnen när jag vrålar:

- NEJ!!!

Hon tittar upp på mig lite snopet med den stackars musen halvvägs inne i munnen (blä) innan hon försiktigt böjer sig ner o släpper den!!! Musen hamnar på rygg med sina små sprattlande ben i vädret, då får jag för mig att h*n kanske inte kan vända sig om så jag hjälper musen så den hamnar på mage...men då ligger den bara där helt stilla. =0(

Vet inte om den levde eller om den va död...kanske lurades bara, jag vet inte men lite sorgligt va det iaf!!!

Tror ju inte Lilo ville göra den illa egentligen för hon va verkligen jätteförsiktig med den men Lilo är ju lite större o starkare än den stackars musen, Lilo som bara ville leka lite.....

2 kommentarer:

Wolfprintz sa...

hih sedär en till i syskonskaran som e musjägare hehe ^^, pojkarna har dödat par möss o hunnit käkat uppp några innan man har hunnit tatt bort dem från dem ^^

ska skriva snart i min blogg igen haft fullt upp med frov o så liggerpå vg kanske mvgnivå till och med :D (om jag får MVG så skulle de bli mitt första mvg) men blir nog VG bara (än så länge har man inte lyckats)

monika sa...

Då har hon mycket att ta igen på spiken som har haft ihjäl två fågelungar och en mus. Man blir lite avtrubbad efter några stycken och blir inte lika berörd.

Angående att du kanske kunde baka:

Det har iiiingen något emot, du bakar så underbart mumsigt!
Jag kan ta med varm choklad.