Sidvyer, senaste månaden

måndag 6 oktober 2008

1 mil....

Idag har solen lyst från en klarblå himmel o det har varit ca 13 grader!!!! Precis lagom för en långpromenad med hundarna.

Vi styrde våra steg mot Rävabacken där vi stannade en stund vid bryggan o spanade ut över vattnet. Sen fortsatte vi genom fårhagen bort mot Sjöbo, förbi det lilla huset o vidare på grusvägen mot Ekenäs, över strömbron o vidare hem!!! Blev ca 1 mil....skönt, men det kändes när vi kom hem, fy f*n vad jag hade ont i ryggen då, men vad gör man inte för hundarna =0)
Både Lilo o Ice skötte sig kanonbra hela vägen, dom drog lite emellanåt men inget som störde. Jag använder alltid bältet när jag går längre sträckor så det märks inte så mycket när dom drar vilket är bra för ryggen + att jag har händerna fria för att ta lite kort då o då..... =0)

Klockan 17.00 va Niklas, Stoffe, jag o Ice i Linköping för fotografering. I början gick det bra men sen tröttnade Ice på att posera framför kameran, det va roligare att gå o sniffa på allt istället. Men jag tror att det blev ganska så många bra bilder ändå, vi får väl se när dom kommer. Almanackan ska bli kul att se, första gången vi har nåt djur med i en almanacka....vem vet Ice kanske är rena fotomodellen!!!!! =0)

Här kommer en liten bildbomb från våran "lilla" promenix:

Två vargar i fårhagen =0)

Här bor Hans & Greta =0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var vackra kort du har tagit

Linda sa...

Tackar tackar =0)