Sidvyer, senaste månaden

lördag 4 oktober 2008

Långpromenad & Cykelträning

Igår tog jag med hundarna när Jonte hade innebandyträning i multihallen, tänkte att jag skulle passa på att gå en långpromenad runt området o ner till Varamon när man ändå var i krokarna =0)
Vi va ute o knallade i ca 1 timme, jätteskönt! Vi hittade en ankdamm när vi va på väg ner till Varamon, där vi stannade till o tittade på änderna...mycket intressant tyckte både Lilo o Ice. Lilo stog på bakbenen likt en surikat (hon brukar stå på bakbenen när hon inte ser ordentligt) och tittade på dom och Ice ville helst jaga bort dom från dammen, om inte han får bada ska väl inte änderna få det heller =0)
Idag har Lena o jag varit på stan en sväng, kollat runt på både det ena o det andra. Massor av folk o djur...va visst nåt på torget med både hundar, kaniner o hästar!!! Hade jag missat totalt =0)

När jag kom hem packade jag in hundarna i bilen o hängde på cykeln för att åka iväg till en grusväg en liten bit härifrån för lite cykelträning. Det behövdes måste jag säga...gud va dom sprang på. Inte ofta jag behöver hålla in Ice (brukar va Lilo jag får hålla tillbaka) men nu jklar va dom på hugget ordentligt, hann knappt sätta mig på cykeln förrens vi hade kommit iväg och hem igen!!!! =0) Skulle va kul med en hastighetsmätare ibland..... =0)

Väl hemma så blev det duschen för hundarna, dom va precis leriga ända upp på ryggen o på måndag ska Ice in till Linköping o bli fotograferad för en hundkalender, det kom fram en tjej till oss på utställningen i Linköping o frågade om hon fick fota Ice, klart hon får det =0)!!!! Och då måste man ju va ren och fin =0)

Nu ligger det 2 halvtrötta hundar o gnager på varsit grisöra o ser allmänt lyckliga ut =0)

Inga kommentarer: