Sidvyer, senaste månaden

torsdag 23 oktober 2008

Promenader

Den här veckan har jag o hundarna varit ute o knallat både här o där =0)

I tisdags när vi skulle ut vid 11 tiden så regnade det massor, så det va bara att ta på sig regnkläder, stövlar...ja allt som går åt....När vi väl kom iväg hann vi bara 100meter så slutade det att regna!!! Såååå typiskt, men inte orkade jag att vända hemåt för att ta av mig allt igen, nä jag knallade iväg o tänkte att det kan ju komma mer regn!!! Men det gjorde det inte.....=0/

Vi gick igenom skogen till kärleksstigen, bort till offerby, vidare ner till stora vägen (34:an) jag tänkte att det kanske fanns nån stig genom skogen så man kom ut nere vid borenplan men hittade ingen så vi fick vända om. (Tänker inte gå på 34:an med två hundar) Rundan blev ca 8km, när vi kom hem blev det mat till både hundar o mig.... =0) Lilo har börjat äta dåligt igen så jag tänkte att efter en långpromenad borde ju hon va hungrig (Ice o jag va det iaf) men inte...hon tittade knappt på maten utan gick o la sig i Jontes säng o sov!!!!

Igår tog jag en sväng åt andra hållet, ner till kanalen. När vi kom till dockan så såg vi brandbilar o massor av brandgubbar på andra sidan kanalen...dom stog o "vattnade" kanalen!!!!??? Vet inte vad dom höll på med men det såg rätt dumt ut....Kanske är väldigt lågt med vatten i kanalen så dom fyllde på????Hihihihi

På vägen hem såg vi en schäfervalp i en inhängnad...gud så söta dom är med alldeles för stora tassar o öron som flyger o far...hahaha

Den rundan blev ca 6 km, men Lilo käkade inte då heller.....hon äter på kvällen men inte på dagen (igen), Hon va så för ett tag sen oxå, vet inte varför hon ska va så jobbig med maten??? Ice han slukar sin i ett nafs, knappt man hinner säga "varsegod" färdigt förrens maten är slut!!!
Vi får väl se om hon börjar äta ordentligt snart.....

En trött liten Signum vilar upp sig efter ytterligare ett slagsmål....Hans öra är blodigt o ögat igensvullet!!! Att han inte lär sig, inte första gången han är i slagsmål! Han är ju för 17 kastrerad....

Innan våran andra katt dog va han lugnet själv, va aldrig i salgsmål utan lät vilken katt som helst gå in på tomten, han låg till o med bredvid dom andra katterna i området o sov ute!!! Men nu funderar jag på att döpa om honom till Fighter istället.....

1 kommentar:

monika sa...

Hahaha låter som att Signum har tagit över hela rollen som försvarare av reviret. Vår Zelda 6-åriga kastrerade hane är ute och slåss jämt så reviret verkar inte förvinna med bollarna ;)