Sidvyer, senaste månaden

fredag 10 oktober 2008

gått upp ca 3,5 kg!!!!!

Idag har vi varit på tennisplanen en sväng. Niklas slutade vid lunch idag så då passade vi på.
Hejade på Malle o Tobias när jag körde in på Holmsvägen, kul att se dom va läääängesen nu. Dags för en träff snart.... =0)


Hundarna sprang o busade som vanligt när vi är där =0) När dom hade busat ett tag testade jag att kalla på en i taget, Lilo kom nästan alla gånger o Ice kom nån gång!!! Hahaha...
Tänkte att jag skulle försöka börja träna lite på inkallning o lite sånt när vi är där o dom springer lösa. Är ju kankse inte så dumt!!! Där är det ju ingen fara om dom struntar i vad man säger o drar iväg istället för dom kommer ju ingenstans...Perfekt!!!

Ice smet iväg igår när vi hade varit o handlat, dörren va öppen för Niklas hade just gått in o jag va vid bilen. Jag såg att han kom ut på trappen men det brukar inte va nån fara men igår stog han o kollade en stund på mig, sprang ner hälsade snabbt som tusan på mig med en liten sniff o sen iväg ner mot dungen!!!! Skit oxå tänkte jag o ropade på Niklas....PANIK!!!!!

Jag hittade ett ben som låg i buren som jag tog, sen ropade jag på Ice o kastade benet i luften o låtsades leka. Sen satte jag mig ner på huk (har läst nånstans att man ska va på hundens nivå för då visar man att man inte är arg eller hur det nu va)o kallade på honom igen, då tittar han upp på mig o kutar i 100 knyck till mig....gissa om han fick en dragstund med benet o massa massa beröm då!!!!! =0) Duktiga killen!!!!! Skulle va skönt om han kunde va lös ibland så därför ska jag börja träna inkallning riktigt ordentligt, det blir väl ingen lätt grej eftersom folk säger att en husky inte kan va lös....Men skam den som ger sig vi ska nog visa dom!!!! Hahahaha

Måste ju skriva om Lilo....vägde henne hos veterinären för ca 2 veckor sedan o då vägde hon ca 21,4, efter det tycker både Niklas o jag att hon har lagt på sig. Hon är jättefin i kroppen o pälsen är både fluffig o gosig (hon har annars alltid varit lite sträv) så jag vägde henne idag bara för att kolla. Hon vägde nästan 25 kg nu!!!! Vet inte riktigt vad det beror på, om det är p-sprutan eller att hon bara har blivit äldre....men hon är verkligen jättefin nu, precis lagom, ingen spinkig tarm här längre!!!! =0)

2 kommentarer:

monika sa...

"Sen satte jag mig ner på huk (har läst nånstans att man ska va på hundens nivå för då visar man att man inte är arg eller hur det nu va)"

Det där lät verkligen intressant! Måste jag testa!!!

Linda sa...

Gör det, kommer inte ihåg om jag läst eller hört det men som sagt det funkade ju!!! Iaf den gången...hahaha