Sidvyer, senaste månaden

lördag 15 januari 2011

Snöskoj

Äntligen har vi hittat en släde, som vi dessutom har första tjing på!!!

Så på lördag åker vi upp till Örebro (Garphyttan) och hoppas på att den är fin för då följer den med oss hem =0) Vi skulle få med draglinor till ett fyrspann o ev lite andra grejor, kanon! Jag hade velat åka redan idag men dom ligger sjuka i vinterkräksjukan och den vill vi ju inte ha så vi får allt vänta.

När vi ändå är uppe i Örebrotrakten så ska vi åka o hälsa på hos Kim o co tänkte vi. Va superlängesen vi sågs nu så det är på tiden! Ska bli skojigt, dessutom är det första gången hon träffar Bella-Bus. Vem vet, vi kanske tar en dragtävling?? Kim vann förra gången så nu är det min tur att vinna...hahaha

I väntan på släden så får man nöja sig med miniskidor! Japp, jag trodde att Niklas ville ta självmord när han kom ut med miniskidor på fötterna o bad mig hämta en hund efter den andra.

Han tog först ett varv med bara Ice, men det gick inge vidare. Ice va omotiverad o gick hellre o lunkade. Så ut med Lilo oxå och då blev det fart! När dom kom tillbaka ville han att Bella skulle va med, så ut med henne oxå. Jösses!!!

Om det va fart han ville ha så fick han det! Han sladdade rejält i kurvan innan han kom ut på cykelbanan. Jag trodde faktiskt att han skulle köra in i dungen! Men det gick bra.Tur att dom inte mötte nån!



Nu ligger det tre döda hundar på nedervåningen, vi får väl se när dom orkar röra på sig igen!

1 kommentar:

Lina sa...

Det hade jag velat se :) Du vågade inte prova själv?