Sidvyer, senaste månaden

söndag 23 januari 2011

Ja må jag leva.....o Lena med!

Idag blir Lena o jag 32 år. Jösses vi är ju närmre 40 än 20 nu...hahaha

Klockan 14 va det kalas här idag. Jag skulle ha hunnit bakat både bullar o massa kakor hade jag tänkt. Men jag har haft ont i nacken o tiden har inte räckt till, men lite kakor hade jag iaf bakat o tårtan va såklart hemmagjord (som alltid) =0)

Jag fick massor av fina paket bla fårskinnstofflor, lammfiltspläd, doftljus, bäddset, blomstercheckar o pengar. Farmor hade stickat sockar o vantar till mig oxå. Alltid bra o ha.

Nu har vi precis kommit hem från pizzerian. Vi åkte dit o käkade, så gott!



Igår for vi iväg till Örebro för att kolla på släden.

Släden va jättefin så den köpte vi, det enda som vi inte fick med va ett kapell men det kan man ju få tag i lite överallt så. Säljaren hade gjort iordning draglinor för tre, fyra o femspann som vi fick med oss. Tyckte jag va väldigt snällt av honom att fixa iordning. Vi blev inbjudna på kaffe o bullar o satt o pratade hund o hundkörning en bra stund. Va riktigt trevligt. Det visade sig att hans fru Eva kände Helena (Ice o Bellas uppfödare). Va världen är liten....



Efter att vi lastat på släden så åkte vi vidare till Kim o Jimmy för att hämta hundkojorna o träffas lite. Lilo fick busa med brorsan Rosco o brorsonen Diego. Lilo blev jätteliten när man jämförde med dom två, och väldigt feminin.

Även Bella fick busa lite med dom, men hon tyckte mest att Rosco o Diego va jobbiga som skulle lukta på henne hela tiden. Men efter en liten stund så blev det fart på henne med. Det va bara Ice som inte fick busa. Vi vågade inte släppa ihop dom ifall dom skulle ryka ihop. Men han va nöjd ändå.

Vi fikade o hade mysigt innan tiden hann ifatt o vi blev tvungna att bege oss hemmåt. Va tvungna att lämna tillbaka kärran innan macken stängde. Nästa gång vi ses får vi köra lite race eller kanske ihop?!



Imorgon hoppas jag att vi kan ta våran premiärtur med släden. Ska ner o se hur isen ligger på kanalen hade jag tänkt, är det bra is så kör vi där. Hoppas hoppas!

1 kommentar:

Anonym sa...

tycker det låter kanon :) lite race coh/eller ihop :) kanske kan Pröva båda ^^

sånt underbart sällskap och så roligt o kunna köra med nån mer än o bara köra själv som här hemma annars ;)

//Kramar i massor kim o co