Sidvyer, senaste månaden

onsdag 10 november 2010

Snöbus =)



Nu har vintern kommit till Motala. Det snöade hela dagen igår o idag snöar det fortfarande, har väl kommmit 1 dm el 2 snart. Hundarna älskar det här vädret.
Dom hoppar, studsar, rullar, gräver o springer runt! Bella smälter in i snön så om hon skulle va stilla för länge (vilket knappast lär hända) så skulle hon försvinna...hahaha


Igår va det så här mycket snö.....


...idag!

Barnen tycker oxå att snön år kul, nja kanske inte Jonte men Stoffe gör det. Igårkväll va han o Kevin ute på baksidan o gjorde en snögubbe o en bowlingbana. Sen åkte pulkorna fram. Dom hade jättekul. Själv gjorde jag en snölyckta =0) Det tråkiga är väl all snöskottning o soppning av trappen. Får så jkla ont i ryggen av det men eftersom man måste komma fram och det bara är jag som är hemma så är det bara att bita ihop. Jag tar bara det värsta resten får dom andra ta när dom kommer hem.

Bakade lite gjorde jag igår oxå, det blev en saffranskaka. Ger mig en massa beröm för den....den va ruskigt god!!!!! Blev sugen på att baka lussekatter så det ska jag göra i veckan =0) Börjar längta lite till Jul nu när snön är här. Vill baka julkakor o pynta. Inte så långt kvar nu =0)

Inga kommentarer: