Sidvyer, senaste månaden

torsdag 23 september 2010

Första dagen på jobbet

I måndags började Niklas på Väderstad verken. Känns lite konstigt att han har ett jobb nu när både han och jag har gått hemma så länge. Men det är så skönt! Äntligen får en av oss lön och inte a-kasse pengar som är lika med noll.


Bella har blivit urusel på att gå i koppel, hon drar och springer kors och tvärs och är allmänt jobbig!!! Så nu blir det hårdträning med henne. Hon kan gå jättefint i kopplet men så ibland så får hon tokryck och då är hon såååå billig! Man kan bli galen på henne ibland men innerst inne är hon ju så go o glad liten tjej =0) Det ska nog bli hund av henne med =0)

Ice har förresten satt in en kontakannons på Blocket och än så länge har han fått 3 svar. Så nu får vi se om det blir några valpar i vinter/vår! Han verkar va en populär kille bland tjejerna min snygging...hahaha

Bella har varit med och kört drag 2 gånger nu och hon är riktigt duktig. Sist blev det nästan 5 km och hon va inte ett dugg trött efter det, när hon kom ut i hundgården va det fullt ös och bara bus! Lilo blev lite trött på henne och sa till på skarpen och då lugnade hon ner sig. Tant Lilo vill ha lugn och ro hon =0) Kan tro att Lilo är närmare 50 än 3,5 år......hahaha


Idag skiner solen (iaf än så länge) och morgonkaffet är uppdrucket. Om vädret blir fint så ska hundar och jag ta en långpromenad i skogen sen. Senare idag öppnar nog Lindas bageri igen. Jag hade en bakdag häromdagen då jag bakade vaniljbullar och mockarutor. Bra att ha i frysen och tills Jonte fyller (13okt) och sen vet man ju aldrig när det dyker upp besök =0)



Inga kommentarer: