Sidvyer, senaste månaden

onsdag 15 september 2010

Aktiviteter

Idag har Bella varit med på sin första dragrunda.


Vi åkte ut till Vedemö och körde 2,5 km. Ice och Bella bredvid varandra och Lilo först. Lilo knölade en hel del idag, tror att det va för att hon va ensam längst fram. Hon är ju van att springa bredvid Ice. Nästa gång ska vi prova att ha Ice längst fram istället o se om det funkar bättre. Han håller tempot bättre än Lilo och han kan ju oxå höger, vänster, stanna osv.


Bella däremot va superduktig. Hon sprang hela tiden och va knappt trött när hon kom till bilen igen. Det märks vad den här rasen är avlad till....att dra!!!! Hon tyckte att det va jättekul =0)

Igår kväll va Lilo och jag uppe på brukshundklubben med Katta och körde agility. Jag har velat gå en agilitykurs med Lilo hur länge som helst men har inte haft råd. Så häromdagen kom jag på att Katta har ju varit instruktör!!!! Då kan hon ju passa på att träna med Cinna oxå =0) Så nu ska hon och jag börja träna våra hundar ihop.

Lilo va jätteduktig. Dom gångerna det blev fel va det mitt fel, jag visade fel och va inte tillräckligt tydlig. Men det kommer nog när vi har lärt oss lite mer =0) Det va sååååå kul! Lilo somnade som en stock när vi kom hem...hehehe

Sitter och väntar på Katta.

Inga kommentarer: