Sidvyer, senaste månaden

lördag 22 maj 2010

Badväder

Idag har det varit supergött väder, strålande sol o ca 23 grader varmt...Me like =0)


Mamma o Pappa kom o hämtade Stoffe på förmiddagen för att åka till Linköping o shoppa födelsedags presenter. Han va så glad när han kom hem, han hade fått lego, kläder, planscher o så hade dom ätit mat på en kebabrestaurang.

Niklas o jag har varit nere vid slussarna med hundarna idag o badat. Ja, vi har inte badat men hundarna har. Ice han hoppade så glatt i o Bella va inte sen att hänga på. Hon va kopplad först men det blev så knöligt o trassligt så hon fick va lös istället. Hon kutade upp o ner i vattnet o va helt galen! Ut på bryggan, snabbt tillbaka o runt ett varv o i vattnet, ja så höll hon på...hahaha

Lilo gick i till magen bara men hon fick ju svalka iaf. Efter badet gick vi för att kolla om det va några båtar som skulle slussa men det va tomt idag, så vi knallade hem o drack lite kaffe i trädgården.

Det är så skönt med Bella, för än så länge kan hon ju vara lös nästan hela tiden. Hon håller sig till oss eller till Lilo o det är toppen!


Vi har tillbringat hela dagen ute i trädgården. Busat lite, tränat på att stå fint o sen slängde jag ut godis på gräsmattan så hundarna fick lite hjärngympa o söka godis. Det va uppskattat av alla 3...Bella lär sig ju av Lilo o Ice så hon har börjat lyssna när jag säger sök o visar med handen o jösses va nosen går! Sen slocknade alla 3 så gott så =0)

Känner att jag har bränt mig lite i solen idag, man tänker ju inte riktigt på att den tar som den gör så imorgon (om solen är framme) får jag ta o smörja in mig! Nu blir det ett fotbad =0)

Inga kommentarer: