Sidvyer, senaste månaden

fredag 22 januari 2010

Veterinär besök

Då har det gått 5 månader igen o det blev dags att åka till veterinären med Lilo för hennes p-spruta. 5 månader låter ganska mycket tycker jag men det känns som vi va där strax innan jul.....

Lilo charmade in sig som vanligt hos veterinärerna =0) Inne på rummet stod hon vid dörren o lyssnade på alla ljud o när veterinären öppnade o stack in huvudet sprang hon o gömde sig under en stol...hahaha Men när veterinären skrattade åt henne så kröp hon fram o slickade honom. Hon fick väga sig innan sprutan o hon hade gått upp 4 kg sen förra gången så nu väger hon 25,4 kg o veterinären tyckte hon va jättefin =0) När jag sa att hon får färskfoder istället för torrfoder blev han mycket nöjd!

I juli är det dags för nästa spruta o som tiden flyger iväg så är vi nog där snart!

Igår va vi på tennisplanen o busade, vilket va mycket uppskattat av hundarna. Det va så mycket snö så dom fick hoppa som kängurar för att komma fram!!! Men varken jag eller hundarna lider av snön, för mig får det gärna komma ännu mer nu när det äntligen är en ordentlig vinter! Men i mars ska det bort för då vill jag ha vår o värme =0)

Idag är Stoffe hemma från skolan med feber o ont i armen, han tog sista sprutan mot svininfluensan igår så det va väntat att han skulle va hemma idag. Men inatt har han haft det besvärligt o inte kunnat sova o haft ont i huvudet så vid 3 tiden fick han en tablett o då somnade han tillslut.

Nu ska jag ta en promenad med hundarna o sen blir det en bakdag inför helgen...det ska bakas Mockarutor, Dumlekakor, Marängtårta, Havrekakor o Kladdmuffins o om handen vill så blir det nog bullar oxå =0) Bra att ha lite i frysen oxå, man vet ju aldrig när man får besök =0)


Inga kommentarer: