Sidvyer, senaste månaden

lördag 2 januari 2010

Signum kom äntligen hem igår kväll efter ca 35 timmar på vift i minusgrader!!! Det konstiga va att han inte va speciellt kall eller hungrig, så jag börjar undra om han har varit inne någonstans o göttat sig över nyår....Det är så skönt att han är hemma hos oss igen o till kvällsmat fick han varmrökt lax =0) Lite bortskämd måste man ju få va....

Igår va Lilo, Ice o jag ute på baksidan o lattjade. Som dom busade o ålade i snön =0) Det är så kul o stå o kolla på dom när dom gräver ner sig i snön!!

Ice såg ut som en säl emellanåt...hahaha Han hittade sitt oxben som hade blivit begravt djupt under snön o en tennisboll....snacka om bra luktsinne!!! Stoffe kom ut en stund han oxå, vi försökte göra en snölykta men det gick inge vidare utan kramsnö...hahaha


Vi va ute ett par timmar innan vi gick in o drack kaffe o hundarna fick varit grisöra att mumsa på =0)

När snön har smält o marken inte är frusen längre ska jag/vi ut o se om vi får upp våran hundgård så hundarna kan busa där istället o va ute mer än dom är nu......Det är så tråkigt när dom måste sitta i varsitt snöre ute nu, dom kan ju inte busa ordentligt då! Tur att tennisplanen finns då!!!

Jonte låg inne på soffan igår o mådde illa o spydde...Blä!!! Men på kvällen va han lite piggare o idag har vi inte märkt nåt, bara hoppas att vi andra inte åker på nåt!!!
2010 verkar inte bli vårat år....iaf inte än så länge....diskmaskinen pajade för en stund sedan o när jag skulle vispa grädde till våran marängswisch så la elvispen av!!!!!!! Jag har jätteont i halsen o är hes, jag har fått nån knöl på min vänstra handled som gör ont så det blir sjukan på måndag (om jag får komma) Jonte va dålig igår!!! 1 vecka innan jul o på julafton höll jag på att smälla med bilen för att folk inte kan läsa skyltar o köra som man ska!!! Får se vad som händer härnäst då.....Tror jag drar täcket över huvudet o går i dvala till i Mars, för då vill jag se Helenas små Siberian husky valpar =0) Kanske kan smuggla med mig en liten grå tik när hon tittar bort... ;0)













Inga kommentarer: