Sidvyer, senaste månaden

söndag 24 januari 2010

Omberg

Idag packade vi in hundarna i bilen på förmidagen o åkte ut till Niklas pappa en sväng, Rikard (Niklas lillebror) skulle fixa handbromsen åt oss.


Medans Niklas o Rikard låg i garaget o grejade tog jag o hundarna en skön promenad upp till Ombergsbacken som ligger intill. För att komma till slalombacken måste man gå förbi nunneklostret o det har varit Ice stora skräck...vet inte varför men han gillar verkligen inte det huset! Ändå har han aldrig sett en nunna..... Men idag gick det jättebra, han bara knallade förbi som ingenting! =0)
Ice stora skräck...Nunneklostret =0)


Vi gick upp till stugan som ligger mitt i backen o satt o njöt av utsikten o vädret, tittade på alla små knattar som susade förbi oss i backen....Dom är riktigt duktiga dom, jag skulle nog slå ihjäl mig om jag ställde mig på ett par slalomskidor!!! Ice satte sig på bordet o kollade på allt o alla o Lilo rullade sig i snön =0)

Bosse bor till höger i bilden bredvid gården bakom björken

På väg tillbaka....

På väg ner så hittade Lilo en stackars genomfrusen liten mus.... När vi kom tillbaka till Bosse va jag helt slut...tror att vi gick 1 mil!!! I snö!!! Men skönt va det =0)

På eftermiddagen blev det kalas här hemma med Niklas familj....ja gfick en blomma o ett presentkort på Gina Tricot =0) När jag skulle öppna dörren slog jag i foten i toadörren o jag tror fasiken att tån bredvid lilltån gick av...den är stor,tjock, iskall o gör ont så in i h¤%#.......


Nu slappar vi i soffan o väntar på att pizzan ska knacka på dörren...orkade inte laga nån mat ikväll o pizza va längesen nu =0) Gött Gött!!!

2 kommentarer:

Sari sa...

Hej Linda!
Jag vet hur det känns o slå tån det har jag oxå gjort fast det var lilltån det gjorde JÄTTE ont jag hoppde med kryckor då.
Du får krya på dig med tån.

Anna sa...

Vad är det för "djävulshund" ni har som inte gillar nunnor? ;-)