Sidvyer, senaste månaden

fredag 8 januari 2010

Vardag igen

Nu har skolorna börjat igen o vardagen har kommit smygande. Både skönt o inte skönt....Nu måste man ju ställa klockan o gå upp tidigt igen, tjata på barn om frukost det som är bra är att man får tillbaka sina rutiner o barnen gör av med lite energi i skolan =0)

Ikväll börjar Stoffes innebandy träning o imorgon har dom sin första match (mot Mjölby) o han längtar....han köpte sig nämligen en ny klubba för sina egna pengar i veckan! En Exel Chill , röd o fin skiftar lite i rosa. Vi får väl se om den gör några mål...hahaha

Jonte har kommit igång med pingisen efter jullovet o det tycker han är kul. Bra att dom har nåt att göra på fritiden o inte bara sitter inne med tvspel o liknande.


Idag har det varit en jättefin dag...minus 12 o strålande sol!!! =0) Man blir så glad o pigg när solen tittar fram. Hundarna o jag har varit i skogen o sen va vi på baksidan en stund o busade ....Jag lämnade dom själva en stund ute dels för att se om dom skulle stå o skälla efter mig o sen ville inte jag sitta ute i snön hur länge som helst!! Dom va faktiskt tysta o låg o gnagde på varsitt ben men efter en stund gick jag ut o hämtade in 2 mycket ovilliga hundar...haha dom vill ju va ute!!!

I onsdags va jag med familj o Lena med familj inne o hälsade på farmor o farfar. Farfar va ganska pigg tyckte jag men minnet har börjat svika lite men så är han ju närmare 90 än 80.....(kommer inte ihåg exakt hur gammal han är....) Farmor börjar oxå bli gammal märkte jag, lite svårare att komma upp från stolar o sånt...Usch...jag tycker inte om att dom börjar bli gamla, vill ju ha kvar dom för alltid...... Men men så är livet!

Farmor skulle sticka vantar o sockar till mig som jag kan ha när jag är ute med hundarna man sliter ju ut ganska många vantar =0)

Innan vi åkte till farmor o farfar så såg vi det här hos grannen....inte ett dugg rädda är dom rådjuren, dom bara tittade upp på oss o sen fortsatte käka =0)





Inga kommentarer: