Sidvyer, senaste månaden

torsdag 14 januari 2010

Torsdag igen....

...dagarna rullar på så fort så man hinner ju knappt blinka förrens det är helg igen! Nästa helg blir Lena o jag ett år äldre o kanske lite visare....hahaha Tyckte inte det va längesen vi fyllde. Den här gången firar vi hemma hos henne, skönt då behöver inte jag stöka här hemma så mycket =0) Vi firar ju vartannat år hos henne o vartannat år hos mig....=0)

Den här veckan har det varit kanonväder med massor av snö o minusgrader. Hundarna stormtrivs ute så jag tycker nästan synd om dom när vi går in, dom vill ju så gärna va kvar ute....

Men det har nästan varit lite för kallt för oss människor....jag har väl inte frusit när jag jag har varit ute med hundarna men fingrarna har!!!! Jag har haft dubbla vantar men det har inte hjälpt särskilt mycket, så när man har kommit in har fingrarna varit stelfrusna! Brrr....Tur att vi har en braskamin då!


Katterna tycker inte om kylan, dom vägrar att gå utanför dörren så vi har fått ta upp kattlådan igen till dom =0)

Elvis är inget rolig att ha inne när han går på låda...han tar ju med all sand ut med sin långa päls!!! Så det blir en himmla massa dammsugande här....hahahaha Dessutom har hundarna börjat fälla, hur bra det nu kan va när det är kallt ute...bättre dom behåller pälsen ett tag till =0)

Elvis fick ett bad igår med hundbalsam...hans päls är så fruktansvärt tråkig, det spelar ingen roll hur mycket vi kammar o borstar honom han får tovor ändå....överallt!!! Så igår blev det duschning, föning, kammning o bortklippning av tovor!!! Så liten o ful han blev när han va blöt!!! hahaha

Han va så duktig så i duschen. Han uppförde sig nästan bättre än vad hundarna gör o fönen tyckte han om...då låg han o spinnde =0) Lilo hon drar!!! hahaha


Han blev jättefin efter duschen o luktar jättegott men hundarna ser lite konstigt på honom, dom undrar väl varför han luktar som dom...hehehe



Inga kommentarer: