Sidvyer, senaste månaden

tisdag 4 augusti 2009

Dirtbike

Idag har Niklas o jag gjort ett kap eller rättare sagt 2!!!

Vi skulle ut till Ö&B o köpa toapapper o lite annat smått o gott, men hittade 2st tv apparater med inbyggd dvd i för 200:-/st!!!! Gissa vilka som köpte dom snabbt som ögat!!!! VI!!!! =0)

Så nu har vi en i källaren o en i sovrummet, tanken är att kidsen ska få dom i sina rum sen....när rummen nu blir klara..... =0)

Dom sålde ut dom här 2 för att det va visningsex o det saknades fjärrkontroll, men det finns säkert att få tag i nån universaldosa till dom!!! Annars får man väl röra på fläsket när man vill byta kanal!!!

På eftermiddagen hade jag lovat Stoffe att följa med upp till "hasses" som numera heter granngården...dom har en dirtbikebana där som ungarna åker i o Stoffe får inte åka dit själv då man måste korsa Metallvägen där bilarna kör i 110 knyck o skiter i att det står folk vid övergångsstället!!! O sen vet man ju aldrig om det händer nåt typ att dom kör omkull el nåt så lika bra att följa med!!

Jonte o Vilhelm (en kompis på gatan) följde oxå med. Stoffe drog upp cykeln på första backen o märkte att det va ganska högt o tvekade en lång stund innan han väl åkte ner med lite pepping från killarna =0) Han va jätteduktig =0)

Jonte blev jag riktigt imponerad av...fy 17 va bra han va!!!! Trodde jag inte!!! Han är inte feg för 5 öre utan drog på ganska rejält o hoppade o stylade =0) Ska nog kolla om det finns någonstans där man kan träna här i stan..om det finns nån klubb el liknande, borde det väl göra tycker jag!!! Får kanske kolla med skatehallen om dom har nåt....
Igår va jag, Stoffe o hundarna ute i skogen o plockade blåbär o hallon. Finns hur mycket som helst så det är svårt att stå still på ett ställe då man hittar både här o där...hahaha Vi fick ihop ganska mycket innan vi gav upp för myggen!!! Det va massor av mygg som surrade o bet oss...o jag som bara några dagar innan va så katig för att jag inte hade fått ett enda myggbett!!!! Fick jag för det.

Både Stoffe, jag o hundarna fick skrubbas när vi kom hem...vi va blåa överallt!!! Ice är till o med blå på magen...hahaha

Men gött är det!!!! =0)
Nu ska jag ut o göra nåt smaskigt med bären...får se om det blir muffins, sockerkaka el nån kladdkakegrej.... =0)

Inga kommentarer: