Sidvyer, senaste månaden

måndag 10 augusti 2009

Drag

Idag har vädret varit väldigt blandat. Förmiddagen o en bit in på eftermiddagen va väldigt väldigt varmt o kvavt. Hundarna o jag tog en långpromenad vid 12 tiden o jag vet inte hur många gånger jag fick ta min astma medecin, fanns ju ingen luft i luften =0) Vi avslutade våran promenad med ett dopp!! Härligt härligt =0)

Framåt 17 tiden kom åskan, o inte dåligt heller!!! Det blixtrade o mullrade samtidigt så vi stannade hemma från Stoffes fotbollsträning. Tror inte att det är så bra o va ute på en fotbollsplan nere vid vattnet när det åskade så dan´t!!!!

När ovädret va över packade jag o Jonte in hundar o kickbike i bilen o åkte iväg till en grusväg en liten bit härifrån för att köra lite. Jag drog iväg med Lilo först för att visa Jonte hur det gick till o vart han skulle åka. Jonte fick ta Ice då han inte är lika snabb som Lilo o Jonte har aldrig kört nån av dom. Han va ganska nervös innan men han vägrar att erkänna det =0)

Ice ylade o gapade när Lilo o jag drog iväg o han fick vänta i bilen....hahaha...inte populärt alls!!! Lilo va inte så jättepigg idag hon tog det ganska lugnt o jag fick mana på henne nästan hela tiden...men det va ju ett tag sen nu så....men hon va duktig som alltid ändå!! =0)

När jag kom tillbaka fick Lilo hopa in i bilen o Ice fick komma ut. Han va galen, fick knappt på honom selet för han ville iväg!!!! Va nästan så jag började ångra att Jonte skulle få ta Ice....men men vad kan hända på en lång raksträcka ute på landet!!!! Hehehe

Jonte tog på sig hjälmen, ställde sig på kickbiken o sa till Ice at tdra iväg.....o jklar va dom drog iväg!!!!! Men som vanligt när Ice springer själv så slutar han att springa efter ett tag o man får mana o mana på honom.
Jonte va jätteduktig o vändningen gick utan problem den oxå =0) Får vi göra fler gånger, han o jag!!! Kanske får köpa en kickbike till o köra bredvid varandra.....vem vet Jonte kanske fattar tycke för sporten o börjar tävla våra hundar en vacker dag!!! =0)


2 kommentarer:

Wolfprintz sa...

hejsan linda, Tackar så mycket i efterskott, det e lugnt... ni har ju haft fullt upp, grattis til ice´s priser förresten, har själv inte mått något vidare ... efter allt som hänt.. kram

Wolfprintz sa...

Jo man kan verkligen undra, för mig så verkar det bara som om att hon är endast ute efter att tjäna så mycket pengar som möjligt, o som om att hon försöker förfina valparnas bakgrund, vilket gör mig oerhört besviken.... jag bara ber till gudarna att hans syster hamnar på ett bra ställe om de nu lyckas få henne såld med det hutlösa priset o jag instämmer med dig att man får en kanonfin showhuskyvalp med alla papper o registrerad i skk med fullständig stamtavla etc... hon är en lustig människa att förstå sig på hon sa tidigare att hon aldrig komemr sälja henne o nu säljer de henne o hon är ju inte ens i sverige.. hon är ju i usa medans hennes kusin o hennes kusins pojkvän (o han har blivit allergisk som de påstår)... kramissar på er