Sidvyer, senaste månaden

söndag 30 augusti 2009

Ännu en vecka

Jösses så dålig jag har blivit på att blogga...är ju arbetslös nu så jag borde hinna men dagarna rullar på som aldrig förr =0) Ska försöka att bli ändring på det....
Jaha vad har hänt den här veckan då....jo vi är fortfarande lite halvsnoriga hela högen, vill liksom inte riktigt bryta ut. Men men det är bara att kämpa på =0)
Barna har hunnit med 2 veckor i skolan nu o det känns bra o komma in i vanliga rutiner igen.

Jonathan har varit i St Anna med sin skola den här veckan på ett "lära känna läger". Dom hade haft det jättebra o fiskat, spelat innebandy, tittat på film, slappat o umgåtts...Precis som det ska va på läger =0) När jag hämtade honom på skolan i torsdags så ville han o hans kompis Jonathan va, men den andre Jonte skulle rida först så jag skjutsade ut min Jonte till stallet oxå o passade på att prata med Jontes mamma lite. Det bestämdes att jag skulle hämta killarna i stallet senare o så skulle dom sova över här hos oss. Dom skötte sig jättebra så det va kul! =0) Lite jobbigt bara med 2 Jonte i samma hus...hahahaha Ropade man på en så svarade båda...hahaha

Christopher har visst blivit invald till matrådet i skolan, så han ska ta kort för det o vanliga kort på måndag. Ska bli spännade o se hur dom blir. Antingen blir dom görbra eller katasrofala...hahaha Han blir nog bra tror jag.... =0)
I måndags kom Micke Öreteg med ett lass jord till oss (tror att det va ca 10 ton??) som vi ska ha till att återställa trädgården med. Vi har jobbat dag o natt....NÄ nu ljög jag....men vi har jobbat på bra Niklas o jag så mer än halva jordhögen ligger numera runt huset!!!! Blir så fint så =0) Den som vill komma o kolla o fika vet ju var vi bor!!! =0)

Nackdelen med detta jobb är att jag numera är invalid...hahaha men men det går väl över snart, jag har ju mina piller ;0) Kan liksom inte låta bli att jobba när jag vet att det behövs o jag vet mycket väl hur ryggen kommer att bli efteråt så jag får skylla mig själv.
Vad har hänt mer den här veckan då...Jag har bakat!!! hehehe Både kakor o bröd =0) Gött gött!!! Vi har varit ute vid Råssnäs o Pariserviken o knallat o tittat på fotboll.

Idag har jag o hundarna varit i skogen på förmiddagen o knallat, spårat efter rådjur o skogsmöss, jagat en liten stackars fågel som va skadad (men då sa jag till på skarpen!!! Så då va inte den intressant längre...) käkat blåbär, hittat ett skelett från ett rådjur (tror jag att det va iaf) Ice snodde en bit från ryggraden...blä...Men han spotta ut den direkt när jag sa till honom! Kan ju inte käka upp det stackars djuret!!! =0)

Nu ska vi göra oss iordning för att åka till Mjölby. Stoffe har fotbollsmatch kl 15!

Ha det gött......

2 kommentarer:

Katta sa...

Tja
Håller med om att veckorna går snabbt, ibland vet man inte var tog det vägen.
Kakorna ser jättegoda ut, får väl komma förbi nån gång i veckan kanske om vi hinner och hjälpa till att äta upp dem innan Nicklas har ätitupp alla "fniss".
Krya på er. Kram

Cassie sa...

Söta hundar ni har