Sidvyer, senaste månaden

måndag 27 juli 2009

Värmland

Då har vi kommit hem från våran semester tripp till Värmland. Vädret har varit sisådär...fredagen va uppehåll, lördag började jättefint men gick över i spöregn o söndagen va sisådär lite blandat fint väder o regn.

Helgen började inge vidare....efter ca 3o mil o äntigen framme på Campingen så hade dom sjabblat bort våran bokning så vi hade ingen stuga o det fanns inget ledigt heller!!!!!! Fy 17 va arga o sura vi blev på dom kan jag säga!!!!! =0/ Men dom hade ju gjort fel så det va bara att dom fixade fram nåt annat boende till oss o det gjorde dom.....vi fick en minisvit på Krokstad Herrgård istället med stor dubbelsäng, bäddsoffa, badrum med både dusch o badkar (om än väldigt litet badkar) o egen terass=0)
Krokstad Herrgård
Herrgården ligger strax innan campingen o är jättefin. Det bästa av allt va ju att vi bara betalde vad stugan skulle kosta oss, alltså 1460:-, bara en natt på Herrgården kostade ca 1500:-!!!! Men den resterande summan fick Campingen stå för...hahaha =0) På morgonen fick vi frukostbuffé =0)
Våran "lilla" stuga =0)

Men lite besvikna blev vi ju förstås, vi hade ju sett fram emot att sova på campingen o barnen skulle bada, leka, spela minigolf o hundarna skulle få va ute o götta sig.... Men vi får väl campa nästa gång istället!

Fredagkvällen tillbringade vi hos Helena. Vi drack kaffe, vi fick va med när hon gjorde iordning sina hundar som hon skulle ha med på utställningen 2 huskys o 2 shibor. Hon hjälpte oss att föna upp Ice o göra honom fin =0) På kvällen fick vi nyplockade kantareller på varma mackor... supergött!!! =0)
En väldigt glad Ice blir fin =0)

Vi tittade även på hennes små shiba valpar. Så söta så, riktiga små tjockisar =0) Ca 2,5 vecka va dom så dom hade precis öppnat ögonen o börjat höra =0) Jonte ville ha en liten tjockis...hahaha

Lördagen gick vi upp kl 06.00, klädde på oss, rasta hundar o åkte iväg för att möta Helena o 2 bilar till. Sen bar det iväg mot Ransäter. Vädret va kanon när vi kom fram varmt o skönt. Vi hittade en plats där våra 2 tält skulle få plats bredvid varandra.

När det va våran tur att gå in i ringen öppnade sig himmlen!!! Fy 17 va det regnade, allt o alla blev dyngsura!!!
Ice skötte sig jättebra både i ringen o utanför Lilo oxå!! Man märkte knappt att dom va med =0)

Vi fick en 1:a i kvalité o sen en 2:a i konkurransen. Lite besviken blev man, jag hade väntat mig ett CK iaf!!!! Men men Ice gjorde inget fel utan skötte sig o va jättesnäll o duktig så vi tar vårat 2:a cert i Norrköping (om 2 veckor ca) istället... =0)

Från vänster Helena med Ice pappa Hank, Ice o jag, Jannicke med Okami´s Hot Devil

Kritiken lyder: (om jag har tytt den rätt, ser knappt vad det står. punkterna ser jag inte vad det står)

Masculine ... ... and prop. overtop head good stop. Good enough angles and boones. Strong topline. Moves with good enough power and tail carriage.

Helena o hennes systerdotter/kenneltjej Linda 15år gick vidare till den stora finalen med sina Shibor. Helena blev utslagen där men Linda blev 5:e bästa veteran!!! Grattis Grattis =0)

Linda med Such NV-00 Nuch Tenkuu No Kouryuu Go Yokohama Atsumi

Helena tv med Shiban Such Okami's Genhime

Jonte o Linda blev goda vänner, vilket både vi o Helena tyckte va jättekul. Han hjälpte henne att hålla i paraplyt när hon väntade på att bli bedömd o va jättesnäll =0) Dom gick iväg själva en sväng o Jonte hittade 500:- på marken!!!!! Snacka om tur!!!! Han är så stolt över det o har suttit o kikat på den där femhundringen stup i kvarten!!! hahaha

På kvällen va vi helt slut, så kvällsmaten fick bli Mc Donalds o sen vi passade på att bada badkar o sen stupade vi allihop i säng vid 22 tiden.