Sidvyer, senaste månaden

onsdag 12 november 2008

Lek o nytt trick =0)


Har precis städat färdigt, har tillomed skurat golven idag. Så nu satte jag mig framför datorn med en mugg glögg =0) Tyckte att jag behövde det =0)

Idag har jag o hundarna varit på tennisplanen o busat o tränat inkallning.

Hade först tänkt att åka till Fålehagen o knalla men vädret är så himla trist så vi stannade på tennisplanen istället.

Hundarna sprang o busade (som vanligt), ibland så kallade jag på nån av dom o Lilo lyssnade faktiskt...hon avbröt leken direkt o kom till mig!!!! Snacka om att jag blev förvånad...dom brukar inte bry sig sådär jättemycket när dom leker, då skiter dom fullständigt i vad som händer runt omkring, men inte idag...Båda två va jätteduktiga men Ice "fuskade" han kom när Lilo kom o inte annars!!! Hahaha Men med lite mer träning så ska nog han oxå lära sig =0)

Har förresten börjat lära hundarna "medecin"!!!
Jag har ju astma o när vi är ute o går så måste jag oftast ta medecinen så att jag kan andas, framförallt den här årstiden när det är lite rått o kallt i luften. Så nu har jag börjat med att säga "medecin" när jag får svårt att andas, då vet hundarna att dom måste stanna o sätta sig o helst inte bry sig om nåt annat tills jag säger att vi kan gå igen. Det går faktiskt ganska bra, har bara tränat ca 1 vecka men dom är jätteduktiga =0) Lilo sätter sig oftast mittemot mig o tittar på mig ungefär som för att kolla att allt är bra...Hon e söt hon =0)

1 kommentar:

monika sa...

Söndag låter helt perfekt!