Sidvyer, senaste månaden

måndag 3 november 2008

Dragträning

Igår åkte vi ut till Birgittas udde med Monika o Marlene för att köra lite drag. Vädret va perfekt...kallt o soligt! =0)
Niklas fick cykla med hundarna då min rygg inte alls är bra, har haft jätteont i en vecka nu annars brukar jag bara ha ont....så jag tog hand om bilnycklar o vakta bilarna...hahaha

Rundan va lite över 5 km och tog ungefär 17 min!!!! (Så jag behövde inte vänta särskilt länge)
Så långt har våra hundar aldrig sprungit förut men dom va hur duktiga som helst, sprang på riktigt bra. Men dom va bra trötta när dom kom tillbaka särskilt Ice...han va helt slut. Lilo hon började busa när jag tog henne på en nervarvningspromenix....så trött va hon!!! =0)

Efter turen så fikade vi, jag hade gjort en sockerkaka som jag hade med mig o Monika hade med sig varm chokad. Mycket gott =0) Måste vi göra fler gånger...framförallt fika...hehehe

Niklas o jag bestämde att vi ska åka iväg på onsdag efter jobbet o ta en sväng igen! Vem vet vi kanske oxå bestämmer oss för att ta grönt kort o tävla??!!....=0)

Får man tävla med blandras???? Annars får vi köra för skojs skull =0)

4 kommentarer:

Marlene sa...

Hej!
Det går att tävla med blandraser! Då anmäler du henne till grupp A på öppna tävlingar!

Marlene sa...

Jag vill jättegärna ha kontakt med henne för att boka en tid förresten!

Wolfprintz sa...

såå underbart o köra drag ^^, själv har man punka på trehjulingen men ska fixxa de snart sen blir de av o åka igen.. måste dock få tag på en fyrhjuling då pojkarna e för starka nu :S för den lilla trehjulingen dvs.. cyckel går inte ens ^^ då flyger jag direkt åt skogen o slår ihjäl mig ^^

monika sa...

Det va riiiiktigt fina bilder på Ice..speciellt dom med svart bakgrund!

Grönt kort behöver man inte ha för att tävla som det är just nu men det kanske blir så i framtiden.