Sidvyer, senaste månaden

lördag 30 oktober 2010

Tiden går.....

Ja tiden rusar förbi o hösten övergår snart i vinter. Värsta vintern på länge har jag hört att det ska bli. Men då undrar jag vad dom kallade förra vintern?? Den va ju hemsk med alldeles för mycket snö o den varade alldeles för länge!!! Så kan det bli mycket värre än så?! Det märks.....

Den här veckan har min dator vilat, laddningskabeln har brunnit! Så jag kan inte ladda den, tur att Niklas har en dator som funkar skapligt. Känner sig lite handikappad utan datorn så jag måste få tag i en kabel. Va inne på on-off o kollade men fy så dyra kablarna va, över 600:-!!!! Säljaren rekomenderade att jag skulle gå till Claes Ohlsson o köpa en universalkabel istället för dom är mycket billigare, bra säljare va? hahaha



Bellas koppel gick upp när jag o hundarna va nere vid slussarna i tisdags. Hon märkte ingenting i början utan gick o nosade o lufsade på som vanligt. Själv kände jag paniken komma o fick använda dom få hjärncellerna som är kvar till att komma på nåt snabbt. Så jag stannade o började busa med Lilo o Ice, då märkte Bella att hon va lös o fick ett rejält tokryck! Hon sprang som en galning runt oss o hoppade o studsade. När hon sprang ner mot vattnet fick jag vråla i lite, tyckte inte att det va läge att bada nu =0) Hon va faktiskt superduktig, hon höll sig runt oss hela tiden o lyssnade på mig när jag sa till henne att komma! Så hon fick springa av sig en stund innan jag kopplade henne o vi knallade vidare.

I torsdags gick vi en långpromenad till min lillebror för att hämta en laddningskabel till datorn (som dessvärre inte passade), nästan en mil blev det och sååå skönt. Bella strulade lite i kopplet men hundmöten o annat gick superbra med alla hundarna =0)

I går fick hundarna åka lite bil, vi åkte till Fålehagen o gick 5 km spåret. Där skötte sig hundarna jättebra, inget strul i varken koppel eller med hundmöten =0) Vi stannade en stund vid begravningsplatsen för husdjur. Det var en farbror där som nyligen hade begravt sin hund, han gjorde fint på graven o satte dit blommor o ljus. Blev så fint. Usch, jag vill inte att den dagen ska komma hit då vi måste begrava nåt av våra djur. Det räcker med att vi fick begrava våran lilla Zafira för några år sedan nu, hon skulle ha blivit 5 år nu i höst =0(

Imorgon bär det av till Örebro med Ice o Bella för utställning. Första gången vi ställer ut båda samtidigt så det är lite nervöst. Bella är först ut o direkt efter är det Ice tur, så Niklas får stå beredd med honom när Bella är klar så jag bara kan byta hund! Ska bli kul med båda i finalen, för självklart kommer ju båda til final?! hahaha Uppdatering sker imorgon när vi kommer hem.

Nu måste Ice badas o göras fin, Bella tog Stoffe med sig in i duschen igår. Dom är som ler o långhalm dom två, där Stoffe är där är Bella. Hon följer honom som en liten svans. Hon följer med honom upp på kvällen när han ska sova o ligger antingen i hans säng (under täcket med egen kudde) eller i hallen o väntar på att han ska somna, när han har gjort det så smyger hon ner o lägger sig därnere innan vi andra går upp. Dom är riktigt goa ihop dom där två =0)

1 kommentar:

Jhillhzan sa...

Jag önskar dej lycka till på utställningen! Jag kommer infinna mej, som vanligt, och du hittar med tillsammans med en sobel collie med min schäfer/husky tik :)

Jag önskar dej all lycka för Bella är riktigt snygg !! Ice är grymt fin också.. Hihi