Sidvyer, senaste månaden

fredag 22 oktober 2010

Snö......



Inatt har det snöat för fullt. Är vitt överallt, fint men alldeles för tidigt tycker jag! Hundarna har redan fått va ute o busa i snön. Alla tre lika galna =) Bella stod på trappen o nosade o kollade läget först, undrade nog va det va för konstigt på gräset. Men sen blev det full fräs! Jag hoppas att det kan bli ordentlig tjäle i marken nu så alla otäcka o äckliga fästingar går o dör!!!!



Igårkväll när jag va ute på sista kisserundan med hundarna såg vi en räv på gatan. Trodde först det va en hund som va lös o kände paniken komma! Men sen såg jag att det va en räv! Den stod o stirrade på oss o vi på den en lång stund innan den smög in i en trädgård. Vi följde efter o jag sa till hundarna att söka o jösses va nosarna gick på dom alla tre! Så nu vet jag att nosarna fungerar perfekt på dom =)



Stoffe ligger i soffan idag med feber. Tror det är från sprutan dom tog i skolan i tisdags men kan va förkylning oxå. Det blir till att va inne idag för honom. Jag tyckte att han va varm redan i onsdagskväll men han sa att han mådde bra o ville till innebandyträningen så så fick det bli. Igår när vi kom hem från stan (va tvugna att köpa vinterskor till honom) så såg han blek o hängig ut men han sa fortfarande att han mådde bra lite frusen bara, men jag tog tempen på honom o den visade 38,6!!! Inte lustigt han såg lite hängig ut. Vi får hoppas att han är frisk till imorgon, då ska vi på namnfest för Nova, min lillebrors dotter =) Han har egentligen match på förmiddagen oxå men den får han nog hoppa över.

Inga kommentarer: