Sidvyer, senaste månaden

söndag 17 oktober 2010

Kalas igen....



Idag har vi varit ute hos svärfar o käkat tårta, han fyller 55 år idag. När vi ändå skulle ut till Omberg så tog vi med hundar o kickbike för att köra lite. Vi körde från klostret o ut till Borghamn, ca 3 km (trodde Bosse). Hundarna va jätteduktiga förutom vid starten, då var/är dom fördjävliga!!!!

Tips motages gärna om hur vi ska få dom att stå stilla och helst tysta tills man kommer iordning och dom får kommandot att springa?!

Idag (som alla andra gånger) börjar det bra o sen blir det bara värre o värre...dom börjar skälla o tjuta o sen hoppar dom framåt o försöker komma iväg. Vi får verkligen hålla emot allt vi har för att dom inte ska dra iväg utan förare! Idag när jag höll i Lilo o Ice medans Niklas satte fast Bella så tog dom ett superskutt framåt o drog till ordentligt, jag va inte beredd så jag föll framåtstupa i gräset (försökte att inte landa i gruset)!!! Så jag blev krockskadad utan att ens köra idag...Illa!!!
Ett ömt knä o en krampande vänsterhand blev det, annars mår jag fint =0) hahaha Rundan tog väl ca 6-7 minuter, så Stoffe o jag höll på att missa dom i Borghamn. Vi fick ju ta bilen o åka runt hela området medans Niklas o hundarna racade rakt igenom på en liten grusväg =0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kan få låna Blizzak o Donzi. Dom börjar me att gömma sig när selen kommer fram. När vi traglat med det så sätter dom sig framför o lyfter inte rumpan så man får mana på dom ordentligt. Sen springer dom i ca 200 m sen ska det kissas och inte dra för när motståndet kommer i selen så stannar man. Jag e HELT slut när våran runda e gjord så gärna tips om hur man gör för att d ska bli MER fart o glädje! ps inget fel på springet när dom e lösa inte.ds Många kamar Eva

Linda sa...

Hej Eva!

Det är ju synd att ni bor en bit bort annars kunde vi ju köra ihop skulle va superkul, då blir det nog fart på dina killar oxå =)

Kram Linda