Sidvyer, senaste månaden

måndag 11 oktober 2010

Ingen vila.....

Satte mig i soffan en stund nu, måste pusta ut o vila ben o rygg lite. Idag har det gått i ett.....

När barnen hade gått till skolan gick jag ut med hundarna. Frost och minus 2,4 visade termometern...brrr. Men det va ganska skönt ändå. Märks att hundarna gillar när det blir kallare ute, dom vaknar liksom till liv o blir piggare. Efter promenaden fick dom gå in i hundgården medans jag tänkte städa o tvätta fönster.

Jag tvättade bara vardagsrumsfönstrena, va inget kul så jag tog ett varv med dammsugaren istället och sen tog jag fram baksakerna o satte igång med bageriet =0)

Hundarna va görtråkiga ute idag, dom skällde o grävde o förde ett herrans liv, så jag fick säga åt dom massor. Tillslut tröttnade jag o gick ut för att hämta in dom, så man kunde få baka klart någon gång! Jag blev inte gladare när jag fick se hur hundarna såg ut, framförallt Ice o Bella-Bus!!!!!! Fy f*n rent ut sagt!!!! Dom va leriga överallt!!! Dom har grävt ett hål som snart är i Kina! AHHHH!!!!!!

Det va bara att ta in alla tre i duschen. Det ingick inte i mina planer för idag inte. Men men nu är hundarna rena o fina igen, badrummet blev städat och bageriet är i full gång =0)

Nu väntar jag på att den ena tårtbottnen ska bli klar så jag kan slänga in nästa i ugnen. Har bara hunnit med att baka Macroner (marängkakor), Mockarutor o tårtbotten. Imorgon måste jag baka bullar, kolakakor o lite annat Jonte fyller ju på onsdag! Ska även lämna in bilen på verkstan, en liten lampa som visar att det är nåt fel har börjat lysa.... =0/

Inga kommentarer: