Sidvyer, senaste månaden

onsdag 16 december 2009

Skogsdrag

Idag har det varit ännu en kall o snöig dag, -5 o nu har det kommit ca 1,5-2 dm snö!!!=0) Åh det är sååååå fint ute!! Skulle kunna va ute hela dagarna men då fryser man ju ihjäl!!! Hahaha

Vi tog en runda med kickbiken idag. Dom har ju gjort en så bra väg i skogen där vi bor som är precis perfekt till att köra på! Den är väl inte så särskilt lång men man kan ju åka flera varv istället =0)

Hundarna blev galna när cykel o dragselar kom fram!! Och inte blev det bättre när dom kom ut o märkte att det va en massa snö ute!!!! Jag hade fullt sjå att gå med dom med Niklas gåendes bredvid med kickbiken! Det blev en väldans massa stannade o väntande på att dom skulle lugna ner sig, men till slut så......( När hundarna drar i kopplet så tvärstannar jag o dom måste stå/sitta precis bredvid mig tills dom tar ögonkontakt med mig o lugnar ner sig, då går vi vidare...!!!)

När vi hade tagit på dom selarna så skulle jag gå bort runt en kurva o stå beredd med kameran men då backade Ice ur sin sele o smet! Skit oxå tänkte jag och sa till Niklas att vi står här o låtsas som ingenting så får vi se vad han gör......Sagt o gjort, vi total ignorera honom o efter knappt 1 minut så kom han så glatt till oss!!!! Självklart fick han en massa beröm o lite godis o på med selet igen =0) Funderar på om man kanske skulle släppa honom nån gång när vi är ute i skogen men jag är samtidigt lite feg...tänk om....

Rundan gick hyffsat bra, Lilo sätter av i 110 o ger verkligen gärnet men Ice förstör hela tiden o nafsar Lilo i nacken när han tycker att hon springer för fort!!! Han gjorde så några gånger o till slut fick Niklas nog o tog tag i honom o då verkade han fatta o sprang på så duktigt så =0) Vi får väl se hur det går nästa gång, om han kommer ihåg eller har glömt bort. Ice är ju som han är....hahaha

Inga kommentarer: