Sidvyer, senaste månaden

lördag 26 december 2009

Julen -09

Då har Julafton kommit o gått.... Det va en väldigt julig julafton iår med massor av snö och minusgrader, precis som det ska va!!!! =0)

På morgonen vaknade Stoffe supertidigt, kl 02.00 hörde jag honom i sitt rum, då öppnande han paketen som låg i Julstrumpan!!! Jag fick säga till honom att det inte va dags att gå upp än o då somnade han om till 9!!! =0)

När jag gick ner o gjorde iordning morgongröten så märkte jag att Ice låg o tuggade på nåt i sin bädd, konstigt tänkte jag han har ju inget ben. Så jag gick o kollade under granen...och mycket riktigt, han hade gått o snott sin julklapp!!!!! Hundskrället!!!! Så jag tog ifrån honom benet o la det långt in under granen igen! =0) Måste barnen vänta så får allt han oxå vänta.....

Efter frukosten tog Niklas o hundarna en dragtur i skogen. Hundarna blir bara duktigare o duktigare o det hade nästan inte varit några stopp överhuvudtaget! Folket som bor här tycker att det är jättekul o gå ut o kolla när vi susar förbi...undrar varför!!?? Hehehe Niklas skulle ha haft på sig tomtekläder när han va ute så hade dom haft ännu mer att kolla på... =0)
Klockan 13 åkte jag o hämtade Niklas familj. Vi va 6 barn o 8 vuxna, 3 hundar o 2 katter här hemma......hahaha Fullt hus!!! =0)

Vi käkade gott hela dagen o barnen va uppe i varv o väntade på tomten. När Kalle Anka va på tv så hade dom knappt någon ro att sitta stilla o kolla....



Lilo o Ice fungerade jättebra ihop med Smilla (Jennys Jack Russel), Smilla fick tillomed dela ben med Ice o säng med Lilo! Iaf en liten stund, tills Lilo fick nog o sparkade ut henne från sängen...hihihi =0)

Juldagen tillbringades hos Mamma o Pappa med ännu mera god mat o fika!!! Tomten kom dit oxå...men det va en väldigt läskig tomte som ni ser på kortet.....hahaha

Idag blir det en lugn hemmadag, Niklas o jag va på Team Sportia kl 9 imorse o jag köpte mig en jacka som jag har velat ha väääldigt länge som nu va halva priset på...så 548 kr!!!!

Kevin ska komma hit o leka med Stoffe o sen sova över här =0) Ska skicka ut dom i snön =0) Massor av snö o det snöar för fullt!!!!!

God fortsättning allihopa!!!!

Inga kommentarer: