Sidvyer, senaste månaden

måndag 7 december 2009

2:a Advent

Igår va det 2:a advent o 2 ljus brinner i ljusstaken!

Synd bara att det kalla vädret har vandrat förbi o det regniga o milda vädret kom tillbaka...det va ju så fint o juligt med frosten!!

I lördags kom mamma förbi med en kakbok från Aftonbladet...småkakor...så igår bakade jag o barnen Jitterbugg, supergoda mördegskakor med maräng i! Dom är väldigt kladdiga att göra o inte särskilt vackra att titta på men det gör inget för dom är som sagt supergoda =0)

Idag har Stoffe bestämt att vi ska försöka oss på Lyckokakor, blir spännade. Det gäller ju att komma på vad man ska skriva på lapparna man lägger i dom oxå.....

Lilo har blivit sitt gamla glada o pigga jag igen efter några dagar med nysningar, slöhet o matvägran! Känns skönt, så nu kan jag ut o cykla med Lilo o Ice igen =0)

Nu är det bara katterna som är sjuka....hahaha dom nyser o ser ynkliga ut!! Så jag vet inte om det va noskvalster hundarna hade eller om det bara va en förkylning för noskvalster skulle inte smitta från hund till katt.....

Nu måste jag hoppa in i duschen....Jonte ska till tandläkaren o hälsa på Katta =0) Håller tummarna för att han inte har några hål!











1 kommentar:

Sari sa...

Det var skönt o höra att Lilo har blivit frisk hoppas att katterna blir friska snart.
Kram Sari