Sidvyer, senaste månaden

lördag 31 oktober 2009

Växjö

Nu har jag äntligen fått sätta mig i soffan efter en händelserik dag!

Imorse ringde väckarklockan kl 4 men jag va vaken redan 03.30 o kunde inte somna om så jag gick upp då.

La in lite ved i kaminen för att hålla igång brasan, drack lite te o käkade macka o packade det sista inför utställningen!! Klockan 04.15 ca väckte jag de övriga i familjen o packade in allt i bilen.

Lilo fick vänta hemma medans vi åkte iväg. Micke kom o hämtade henne på morgonen sen o tog med sig henne hem till dom, där hon har varit nästan hela dagen idag =0) Det va en trött men mycket glad Lilo som kom o mötte mig hemma hos Lena =0)

Resan ner till Växjö gick bra men kallt så in i #¤%% minus 7 grader visade termometern i smålandsskogarna.....brrr...

När vi kom in i Tipshallen o såg hur stort det va o alla hundar så blev jag ganska nervös, 29st anmälda Siberian Huskys (några kom dock inte), så många har jag aldrig sett på en o samma gång!!!! Det va allt lite ylande o tjattrande på en del, några lät tillomed värre än vad Ice kan göra!!!! Hahahha

Ice skötte sig alldeles utmärkt (som vanligt). Han står som han ska o låter domaren trycka o känna o göra vad han vill =0) Däremot har jag märkt på dom senaste utställningarna att han tappar fart när vi ska springa, jag får liksom dra med honom i ringen, men om vi går utanför ringen o springer då jävlar, då får jag hålla tillbaka honom!!!!! Lustigt!!! Får försöka klura ut det där......

Vi mötte 3 st andra hanar i våran grupp...Ice fick 1:a i kvalité o sen kom han på 4:e plats i gruppen. Domaren tyckte att han hade för lite päls!!! Ice som har blivit så fin i pälsen o fått tillbaka runt halsen o allt!!! Men men inget att göra åt, kunde ju ha gått värre men jag VILL ju ha minst 2 cert till!!!!!!!!

Kritiken från idag :
Siccor bite. Male with a strong head, good earset, good neck and good back. Good chest, good shoulder, good bone. Medium angulation in the rear. Good coat but out off texture need more undercoat. In movement narrow in the rear. Good tail.

(Domare va Deschuymere Norman från Belgien)
Bara att kämpa på, den 15 november åker vi upp till Örebro!!! Hoppas hoppas på fina rosetter!!! Hehehe

När vi hade landat här hemma så blev det till att spöka ut Stoffe. Han, Kevin o Emma skulle ut o gå "Halloween"....Stoffe va Greve Dracula, Kevin va Djävul o Emma va häxa =0) Efter en timme ute kom dom hem med en massa godis o även lite pengar =0)
Nu har Stoffe, Lilo o Ice slocknat....Själv så blir det oxå en tidig kväll idag, är helt slut!


Inga kommentarer: