Sidvyer, senaste månaden

lördag 3 oktober 2009

Ullared

Imorse klockan 03.00 gick vi upp o gjorde iordning oss för att åka till Ullared o shoppa kläder, julklappar o födelsedagspresenter. Kom iväg runt 4...ganska pigg ändå faktiskt =0) Minusgrader o svinkallt ute, fullmåne va det oxå...riktigt fint o lugnt ute =0)

Resan gick bra o jag sa till Niklas att vi hade tur för det brukar alltid regna när vi åker ner o det gjorde det inte just då.....men bara för att jag sa så så kom det förbaskade regnet!!! Efter ett tag blev regnet till snö o graderna sjönk....va inte kul när man har sommardäck på bilen..

Väl framme så hade vi tur, va bara o knalla rakt in (ingen kö alls o lagom med folk). Efter några timmar på Ge-Kås så begav vi oss till kassan med en välfylld vagn =0) Då va det MASSOR folk o trångt överallt. Folk som handlar på ge-kås är inte att leka med!!! Herregud va en del river, drar o knuffas.....som om det gällde livet!!! Då gav vi upp.....jag hade ont i ryggen, Niklas ont i sina hälar (han har problem med dom) o barna va hungriga o trötta....Kom hem vid 15 tiden o det va skönt för annars brukar man inte komma hem förrens sent på kvällen.

Hundarna har tillbringat dagen hos Lena o Micke o det hade funkat kanonbra =0) Micke har faktiskt ganska bra pli på dom märkte jag när jag åkte o hämtade dom. Jag knackade på dörren o hörde hundarna komma fram, men Micke sa till dom att backa undan o när han öppnade så satt dom så fint på golvet i vardagsrummet med viftande svansar!!!! =0) Turmed vädret har dom ju haft oxå....hehehe regnat massor...hahaha

Nu ligger hundarna i varsin biabädd o sover som stockar =0) Ice bädd är sprillans ny från Ullared....299:- Perfekt!! Dom fick en förra hösten men den har Lilo ockupperat =0) Så nu har dom varsin.....


Inga kommentarer: