Sidvyer, senaste månaden

lördag 6 juni 2009

Sveriges Nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag...hurra för Sverige eller vad man nu säger =0)

Vi har precis kommit hem från ett regnit Boxholm, Stoffe har haft match igen. Den här gången gick det kanonbra...6-2 vann dom med!! Stoffe gjorde sista målet för Boren o blev såååå stolt o glad! Kul när dom gör mål, dom lever väldigt länge på det =0)

Hundarna fick följa med idag oxå (dom brukar hänga med på matcher o allt annat vi åker på) dom fick dessvärre ligga i bilen under matchen då det regnade, men det lider dom inte av, dom stormtrivs i bilen där dom kan ligga o spana o sova gött =0)

Medans killarna duschade tog hundarna o jag en sväng i skogen. Vi gick på stockar o småstigar. Alltid kul att komma till nya ställen o utforska =0)

Jag märkte att Lilo inte va som vanligt, hon va stel, haltade o inte alls så pigg i kopplet som hon brukar. Hon hade kunnat gå lös idag o det brukar hon inte kunna annars!!!

När vi kom hem o hon skulle hoppa ur bilen ville hon inte stödja på framtassarna..knepigt tänkte jag! Men när vi kollade närmare så förstod jag varför...hon har skrapat bort skinn på trampdynorna fram!!! Ajajaj... =0( Stackars tjejen! Inte konstigt att hon inte är sig själv....

Så på med salva o vila.

Niklas va ute o cyklade med hundarna igår så det måste ha varit då hon skrapade bort skinnet. Ändå cyklade han kanalbanken men hon ska ju alltid dra gärnet även på asfalten så.... Funderar på att skaffa skor till henne =0)

Jag har förresten fått en ny promenadkompis!! Signum!!! Han följer med mig o hundarna nästan överallt....häromdagen va han med oss på skogspromenad...hahahaha Kan säga att folk tittar o skrattar ganska mycket =0)

1 kommentar:

Wolfprintz sa...

nämen stackars lilo! känner igen det dära med trasiga tassar andra gången nu den här terminen som demon har en trasig tass... som tur e så läker det på par veckor iaf, nu har han en spricka i ena trampdynan har haft på jodopax sen torkat o haft på sprayplåster o det hjälper lite iaf, men man får akta "tass-håret" ... sånna där booties är att rekomendera jag hade en riktigt bra förut men den pajjade demon... förresten min mobil e trasig sen igår kväll så därför är den avstängd då den har blivit fuktskadad och skriver bara en massa 8:or o bläddrar av sig själv i telefon listan :( kramar i massor kim o co ses på fredag :)