Sidvyer, senaste månaden

måndag 29 juni 2009

Äventyr

Vilket gött väder vi har o har haft nu ett tag!! Bara att njuta av värmen o försöka att inte klaga nu när den äntligen är här =0)

Igår förmiddag va Niklas, jag, Stoffe, Kevin o hundarna nere i Boren o badade!!! Superskönt =0) Vi tog med hundschampot ner så hundarna blev så rena o fina så =0) Till o med Lilo tyckte nog att det va skönt med ett dopp.

Efter det åkte jag, Mamma o Pappa in till Linköping för att kolla vart Farfar skulle flytta o vad han behövde (han ska nämligen flytta till ålderdomshem nu då Farmor inte riktigt orkar allt själv) Avdelningen där han ska bo va jättefin o rummet va stort o luftigt med en egen balkong som han med hjäp kan rulla ut o sitta på =0)

Idag har Stoffe o jag följt med Mamma in till Linköping igen för att hjälpa Farmor med flytten. Vi åkte först hem till Farmor o fikade o drack kaffe innan vi packade in kläder, täcken, gardiner o dylikt i bilen o åkte iväg till Vallapark där Farfar ska bo.

När vi kom fram till Vallapark började alla lampor i Mammas bil att lysa!!!! Typiskt!!! Vi kollade säkringar o olja o ringde till Niklas som i sin tur ringde en kompis på Skobes. Han trodde att det kunde va kamremmen så det va bara att låta bilen stå där den stod!!! Sån himmla otur!!!
Vi bar upp grejerna vi hade o satte upp gardinerna, packade in lite i skåpen o fixade till det lite i rummet medans vi väntade på att Farfar skulle anlända från Åleryd (eller va det nu hette)

Kuddarna hade vi förstås glömt hemma hos Farmor o lite annat så det va bara att knalla iväg för att hämta. Tur att Vallapark ligger nära där farmor bor eftersom vi inte hade tillgång till nån bil!!!
Farmor väntade hos Farfar medans vi gick.
Medans vi gick iväg kunde jag inte låta bli att tycka synd om både Farmor o Farfar, dom har bott ihop i en väldans många år o så helt plötsligt så kan dom inte det mer. Farmor bor själv i deras lägenhet o farfar på ett ålderdomshem där han saknar farmor massor. Usch för att bli gammal!!!! Det märks på båda två att dom är ledsna o saknar varandra o när dom träffas så skiner dom upp o klappar på varandra =0) Man tänker på allt man har upplevt med dom, alla sommarlov på landet, kolonin i Valla ja allt!! Jag har stortrivts hos dom =0) Lite sorgligt att tänka tillbaka men man kan liksom inte låta bli heller =0)

När det mesta va klart i rummet så fick Farmor o Farfar va själva en stund innan han skulle få kvällsmat så då gick vi till bilen o ringde efter en bärgare.

Så nu har vi åkt bärgningsbil oxå!!! Skämde ut oss gjorde jag oxå (tur att vi inte bor i Linköping).....Vi klev in i bilen medans gubben hängde upp bilen på flaket, när jag ska stänga dörren råkar jag visst låsa alla dörrar så gubben kommer inte in i bilen!!!! Han stog utanför o gestikulerade o jag fatta ingenting...hahaha Sen tändes lampan!! Pinsamt!!!! Men vi kom iväg till slut o det va fläktremmen som hade gått sönder o en spänningskruv.

Ja det har varit en väldigt händelserik dag idag måste jag säga o vi har inte ens gjort hälften av vad vi skulle göra (vi skulle bla åkt till Ikea, flyttat mer möbler) så det blir att åka in i veckan igen!!! =0)

Men men då får jag träffa Farfar igen =0)

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA....Låter som sagt som en toppendag!!! synd att jag inte kunde följa med...i EGEN bil så jag kunde få le på nära håll! :)