Sidvyer, senaste månaden

torsdag 12 februari 2009

Utedag

Nu har jag kommit in från en lång o skön vinterpromenad, solen skiner, fåglarna kvittrar o snön ligger vit...Mysigt!!! Gick förbi skolan när några barn kom fram till mig o frågade om jag va Nyiris mamma, Ja sa jag o då undrade dom varför jag gick omkring med två vargar för....hahahaha Ungar!!! =0)

Igår drog Jonte, jag o doggsen iväg till tennisplanen. Både jag o hundarna älskar den där tennisplan.... Det är det enda stället som hundarna får springa o känna sig fria utan koppel!! Dom är ju jämt i koppel..när vi är ute o går, när vi dragtränar...ja jämt så då är det skönt med tennisplanen där dom kan få sträcka ut ordentligt utan att sitta fast i nåt!!! Rymningssäkert är det ju oxå!!! =0)
Jonte tog med sig sin radiostyrda bil o körde lite på banan som någon/några har gjort. Men det funkade inte så bra, för mycket snö o 2 hundar..ingen bra kombination!!! Hahaha

Hundarna njöt riktigt mycket i snön igår...rullade o göttade sig =0)
På Niklas o hundarnas nattpromenad hörde o såg dom räven som brukar springa omkring här nere! Niklas gick efter o sa "sök"....jösses vad Lilo o Ice hade språrat!!! Hahaha Kanske skulle göra dom till spårhundar framförallt Lilo hon spårar jämt när vi är i skogen! =0)
"Attack!!!!" Stackars Lilo som bara ligger där....hahaha

1 kommentar:

monika sa...

Hej Linda! Ville bara säga att visst röt jag i åt hundarna många gånger MEN jag berömde lika mycket när dom gjorde rätt. Så du inte tror att jag var elak mot henne :) Det var nog lite långt med 1,5-2 mil, eller hur långt det nu blev, för Lilo och hon tappade koncentrationen. Hon är en pärla, med träning kommer hon att bli en riktigt duktig draghund!

Definitivt ta upp det här med spår med Lilo! När vi lånade henne första gången så gick det ju ganska sakta ibland och då kunde hon ta upp ett spår på vägen och sen dra tvärt rakt ut i skogen och följa det, Spiken och jag hade ingen chans haha. Så hennes nos är väl utvecklad!

Förresten berättade jag det här?! Det va också första gången jag lånade henne. Hundarna drog med trehjulingen och på ena sidan vägen ligger det en jääättestor hundskit, måste det ha varit, uppsvälld till typ 5 cm i diameter och säkert 15 cm lång.......den åt Lilo! hahhahahaahaha sen ville jag inte ha några mer pussar av henne den dagen ;)

Har ni förresten funderat mer på det här med Siberian husky dagarna. Gröna kortet ingår i hela kostnaden för helgen men det finns få antal, om det ens finns, platser kvar till just gröna kortet. Fråga malle hon vet säkert!

kram Monika