Sidvyer, senaste månaden

torsdag 5 februari 2009

Skogslunch

Igårkväll började det at snöa o nu snöar det forfarande så det börjar bli ganska så mycket snö nu =0) Så fint men man börjar längta lite till våren nu. När det börjar bli grönt o varmt ute, men nu får man väl nöja sig med att det har kommit snö iaf. Får hoppas att det ligger kvar en stund o inte försvinner direkt o blir ishalt o slask.

Jag o hundarna har tillbringat dagen i skogen. När jag kom hem från jobbet vid 9.30 så tände jag en brasa, käka frukost o dammsög lite...sen packade jag iordning matsäck till mig o hundarna o knallade iväg! Så skönt att komma ut i skogen, vitt precis överallt o knäpptyst sånär som på Ice flåsande =0)

Vi knallade en bra bit in i skogen innan vi slog oss ner, band hundarna vid varsitt träd o satte mig vid en stor sten, gjorde lite fint med en filt (till mig) o packade upp kaffetermos o hundmat. Det blev frysta "hamburgare" till doggsen, smidigt att ta med sig när man går eller åker iväg såhär......Mumsigt =0)
Vi satt en bra stund säkert 45 min o bara njöt o lyssnade på tystnaden =0)
Det va skönt att få sitta där helt ensam o få tänka lite. Har väldigt mycket i tankarna just nu så om jag är lite osocial o "borta", ja inte som vanligt så beror det på alla tankar jag går igenom just nu! Känner själv att jag inte är mig själv riktigt, inte lika glad o positiv utan lite ledsen o nere...men jag kommer snart tillbaka igen! Är bara lite mycket med allt just nu.....
Hundarna busade lite innan vi skulle knalla hemåt när plötsligt Ice kutar iväg i 100 knyck!!! Hans halsband hade gått upp!!!! Gissa om jag fick panik när jag såg honom försvinna bort i skogen!!!! Lilo hon såg ut som ett stort frågetecken...hahaha

Jag lockade o visslade o efter bara några minuter så kom han lunkande till mig!!! Gissa vem som fick massa beröm o godis då!!!! Va så stolt över honom när han kom till mig =0) Men jag tänker f*nimej inte släppa honom lös med flit...det törs jag inte =0)

Igår tog vi en långpromenad på ca 2 timmar. Vi gick till Niklas jobb o mötte honom för att sen gå hem igen! Skönt men fy så ont i fötterna jag hade när vi kom hem...hahaha
Nu ska jag ringa arbetsförmedlingen o sen hämta Stoffe på skolan....Ha det!!!!

Inga kommentarer: