Sidvyer, senaste månaden

måndag 9 februari 2009

Besök

I lördags hade vi besök från Stora Mellösa...Kim, Jimmy o deras hundar Demon,Rosco o Diego va här! =0)

Deras hundar fick vara i hallen o våra i kök-vardagsrum. (Vi har galler ut till hallen) Det funkade jättebra, va hur lugnt som helst. Ice satte sig med ryggen emot gallret o satt hur lugnt som helst o bara tittade, Lilo ville såååå gärna ut o hälsa på sina bröder.
Det blev lite morrande ibland men inget allvarligt. Jag blev väldigt förvånad över att det gick så bra med tanke på att det ändå va 3 okastrerade hanar i ungefär samma ålder!!! Va faktiskt jättelugnt, dom låg bredvid varandra med bara kompostgaller emellan sig o sov!!! =0)

När vi fikat o pratat en stund bestämde vi oss för att åka iväg till tennisplanen o busa lite. Tänkte först ta en lång skogspromenad men Demon är skadad i benet efter att ha bråkat med brorsan o lille Diego är ju bara 3,5 månad så han ska ju inte knalla så långt än. Så tennisplanen fick det bli...
Dom fick nosa av sig lite innan vi gick in o släppte hundarna. Det funkade görbra...dom busade o kutade o hade jättekul =0) Lille Diego hann inte riktigt med i svängarna men envis som han är så fortsatte han att kuta efter dom stora o sladdade i snön...lille sötisen!

Vi stog o pratade om hur lugna hundarna va med varandra o att man kanske skulle ha en valpträff på tennisplanen.
Det skulle vi aldrig ha sagt för helt plötsligt så va det blodigt allvar mellan Demon o Ice!!!!! J*%¤#/ vilket slagsmål det blev!!!!! Jag sprang iväg direkt o försökte få isär dom, men fy 17 va svårt det är att få isär två hundar som slåss på liv o död!!!! Niklas fick tag i Demons halsband o jag i Ice o drog isär dom.
Niklas gick iväg med Ice o band honom i staketet o jag tog Demon när jag hör Kim i panik...Demon blöder!!!!!! Rejält oxå...det sprutade bokstavligt talat blod från benet!!!!

Panik!!!

Jag slängde ner Demon på sidan o tryckte snö mot benet för att det skulle sluta! Jimmy fick hjälpa mig att hålla i honom för Demon ville ge sig på Ice igen!
Trodde aldrig att det skulle sluta blöda men det gjorde det, men jag satt säkert i 20 minuter med honom o tryckte snö emot såret!
När blödningen börjat avta så kollade jag hur såret såg ut, det va så litet så det knappt syntes...en liten prick!!! Ice hörntand måste ha träffat helt fel eftersom det blödde så jkla mycket.

Demon fick lägga sig i bilen medans de andra busade vidare. Rosco, Lilo o Diego funkade jättebra ihop, dom sprang o sprang. Lilo o Rosco är väldigt lika i sättet märkte jag, lyssnar o lägger huvudet på sidan när man pratar...hahaha

När vi kom hem baddade jag Demon med alsolsprit o kollade hur såret såg ut. Men det såg faktiskt bra ut, hade slutat att blöda! Skönt! Men hans öga såg lite dant ut, han hade fått en rispa i kanten av ögonlocket så det va lite blodigt o svullet. Kollade med Kim igår o då hade svullnaden börjat att lägga sig! Tur det, fick så dåligt samvete för att dom bråkat....
Har börjat att fundera på om man inte skulle ta o bli veterinär faktiskt =0) Nackdelen är att det är så förb... svårt bara!!! Men men vill man nåt så ska man ju inte ge upp.... =0)

Kvällen blev iaf lyckad efter allt som hänt, vi käkade tacogratäng o satt o pratade till 00.30...då va dom tvugna att åka hem, det är ju en bit att åka o det snöade ute!!!

Nu ska jag ut i skogen o knalla i det kanonfina vädret...strålande sol, blå himmel o massor av snö!!!! =0)

1 kommentar:

Wolfprintz sa...

villket äventyr det blev i lördags ^^ o underbart trevlit det var o få komma över på besök o allt, idag e demons öga lte bättre än igår vi upptäckte att insidan av hans ögonlock hade klyvts,o en miniinfektion e i såret men bara en liten prick(som tur e) ^^ kollade på billderna nyss o de blev ok, några bättre än de andra ska slänga iväg dem på din mail Nu lovade att ja skulle ha gjort det i förrgår, men NU kommer de :) kramis! :D o tack för all hjälp med demons ben (som f.ö. blödde fortfarande igår lite ?)skummt de där ^^ kram kram :D