Sidvyer, senaste månaden

fredag 6 februari 2009

Semla!

Då har ännu en arbetsvecka gått...snart semester...hahaha

Det har snöat nästan hela dagen idag oxå så nu är det massor av snö!!! Lilo fick följa med Monika, Spiken, Marlene, Baby o Izz på en dragrunda på ca 1,5 mil! Måste säga att dom (Monika o Marlene) är lite galna, dom cyklade på vanliga tvåhjuliga cyklar bakom 2 hundar!!! Hade jag aldrig vågat...dels för att det är så mycket snö o kommunen är inte så värst bra på att ploga o sen är det ju inte så lätt att stanna när det är halt! Jag är djupt imponerad av dom =0)

Tack igen för att Lilo fick följa med!!!!

Lilo hade visst knölat en hel del den här gången, velat dra in på vägar dom inte skulle in på osv....Jag får försöka träna lite mer med henne med komandona, o lära henne att så länge jag inte säger höger eller vänster så är det rakt fram o inget annat som gäller!!

Medans Lilo va ute o sprang tog Ice o jag en promenad på tu man hand =0)
Hundarna behöver verkligen va ifrån varandra ibland. Dom är så himla fästa vid varandra så om det skulle hända nån nåt så vete f*n hur den andre skulle överleva....
Ice o jag tränade lite kontaktövningar, gå bredvid (gå fint), stanna o lite annat smått o gott =0) Han är jätteduktig =0)

Eftermiddagen fördrevs hos Lena. Nu har vi kollat upp ett spa i Tranås, så om det finns plats så åker vi den 3 april!!!! =0) Ska bli sååååå skönt o komma bort från allt strul ett tag o bara slappa=0) Till fika blev det kaffe o semla....väldigt gött!!!! =0)

Imorgon kommer Lilos bröder Demon o Rosco med flock hit. Ska bli kul=0) Lille Diego har nog hunnit växa en hel del sen vi sågs sist!!! Går ju så fort med valpar...alldeles för fort =0)

Inga kommentarer: