Sidvyer, senaste månaden

torsdag 13 mars 2008

Kurs & sjukvecka

I måndags började äntligen allmänlydnadskursen!! :0) Vi började med en liten genomgång om regler, medlemsavgifter och presentation av alla & vad vi hade för hund/hundar m.m det vanliga. Hundarna fick vänta i bilarna medans vi var inne i stugan...efter genomgången fick alla gå ut till bilarna & visa ledarna om hundarna kunde sitta kvar i bilen med öppen lucka tills man sa till hunden att den fick hoppa ut...Lilo klarade provet galant!!! :0)

Det är ju en bra regel att lära hundarna så dom inte hoppar ut så fort luckan/dörren öppnas & kanske springer ut i trafiken el nåt liknande...då kan det ju hända en olycka & det vill man ju inte!!

Sen blev det en tur i skogen för rastning. Vi blev indelade i 3 grupper (är 12st så det blir lite många om alla är i samma) där fick vi träna inkallning, gå runt dom andra hundarna utan att dom ska bry sig om dom andra hundarna, utan följa efter matte/husse & till sist sitt & ligg...Lilo klarade även dom här momenten galant!!! Man blir faktiskt lite stolt över henne :0)

Förutom kursen i måndags så har vi inte gjort så värst mycket den här veckan, jag har inte riktigt känt mig iform...trött, hängig, huvudvärk, feber åt fel håll (om man nu kan ha det, tempen visade på 35,6) :0( Inge vidare så vi har mest gått på vanliga promenader. Haft lite myspys framför tvn... :0)



Igår fyllde min kompis Evelina 27 år!!!! Hipp hipp hurra :0) Hittade ett jättefint party kort på henne & min syster som jag bara va tvungen att lägga in...Hihihi

Det är min syster till vänster..men det kanske syns...vi är ju liksom tvillingar så... :0)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Faan va snygga vi är Lena!!! Haha.. Jajemän man närmar sig 30 strecket, men det är ju några andra(nämner inga namn) som kommer dit innan :) Kraam Evelina

Anonym sa...

Om ni väntar 20 år så börjar livet

Anonym sa...

Shit vilka snyggingar ;)