Sidvyer, senaste månaden

tisdag 18 mars 2008

Igår va Lilo & jag på kurs igen...vädret kunde ju ha varit mycket bättre måste jag ju säga men men det va bara att hoppa i regnbyxor, tjock tröja,täckjacka, mössa & vantar :0) Gud va snygga alla va...hahaha Det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder heter det ju!!!


Lilo skötte sig ganska hyffsat igår...det hade nog gått mycket vilt på banorna...nosen va i backen nästan hela tiden. Vi körde inkallning..hon kom som ett spjut när jag ropade på henne men så plötsligt fick hon upp ett spår & då va det mycket roligare så jag fick tjoa o tjimma & springa omkring som en galning :0) men hon kom & satte sig hos mig tillslut...lilla gumman :0) Sen va det sitt-stanna kvar& ligg-stanna kvar...funkade görbra, till slut gick vi runt pinnar & dom andra hundarna med ögonkontakt hela vägen, funkade även det görbra!!! :0)



Efter ungerfär 1,5 timme fick vi äntligen gå in i värmen & fika & ha lite teori. Vi pratade om vad våra hundar tyckte om, hur dom är i personligheten & berätta vilket valfritt moment vi har valt att träna hunden i.....gissa vad jag valde??? Vinka...Hehehe, Dom andra valde skall & sådana där tråkiga saker.... :0) Jag är ju lite mer åt partytricks hållet jag...det är jättekul att lära både Lilo & nu även Ice massa konstiga tricks!! Dom kan bla high five, snurra runt (ibland) upp=stå på bakbenen, Lilo har kunnat spela död men vi har liksom glömt bort det momentet lite så det måste vi träna mer på, och nu ska vi då träna på att vinka Hahaha


Hittade några bilder på en väldigt liten Lilo & en väldigt liten Ice...vilka små sötisar :0)





1 kommentar:

Anonym sa...

Varför har du inget skrivit idag??