Sidvyer, senaste månaden

lördag 28 maj 2011

Picknick


Igår va jag ledig så på morgonen när barna hade stuckit till skolan bakade jag ett lass med vaniljbullar. Doftade såååå gott både hemma o i kvarteret =0) Vid 12 slaget åkte jag o hämtade Lena o Emma o så åkte vi upp till Håleberget med fikakorg o ett glatt humör!


Emma visade vägen o vi fick krypa under nedfallna granar, klättra över träd o stubbar innan vi bestämde att vi skulle nog ha tagit den andra vägen.....så vi vände o fick krypa o klättra igen. Tillslut genade vi över ett berg o det visade sig att det va något djurs toalett! Låg högar överallt!!! Vet ni vems bajset är?? =0)



Tillslut kom vi fram till utsikten högst upp på berget o satte oss o fikade, vi hann nog bara med en halv bulle innan regnet kom, så på med regnkläderna (tur vi va smarta o tog dom med oss) o i med allt i ryggsäckarna o in i skogen för att se om det fanns någon plats där inte regnet nådde. Vi hittade en perfekt plats, bilen!

När vi fikat färdigt i bilen slutade det självklart att regna o solen kom fram o värmde....typiskt! Sen va det fint väder hela eftermiddagen. Men kul hade vi därute i skogen o det är ju huvudsaken =0) Tur att jag lämnade hundarna hemma, hade tänkt ta med mig dom men det hade nog inte varit så kul för dom att krypa,klättra, fastna o sitta i bilen. Dom hade det nog skönare hemma i hallen =0)


Igår kom mina anställningspapper förresten, så nu är jag vårdare! Jag har anställning fram till den 30 september o det är bara såååååå skönt!!!!!!

Inga kommentarer: