Sidvyer, senaste månaden

måndag 7 juni 2010

Helgen


Jösses va tiden går fort, har tänkt att blogga hur länge som helst nu men har inte hunnit. Men nu så..... =0)

I fredags va vi bjudna till Jontes skola för skolavslutning. Vi fick titta på bilder som dom tagit under året o sen blev det tårta i långbord precis bredvid kanalen. Så fint så! Jonte o några till spelade gitarr o sjöng för oss o sen höll en av lärarna ett litet tal om varje elev. Det tyckte jag va fint gjort, dom behöver lite beröm =0) Efter tårtkalaset blev det betygsutdelning o paket till dom elever som slutade bla Jonte som byter skola i höst till skolgårda...usch han börjar i 9:an!!!! Vart tog våran lilla bebis vägen o mormors favorit som han kallade sig innan Stoffe,Kevin o Emma föddes!!!

I lördags va vi bara hemma o slappade i trädgården o hade det gött! Ice o jag tränade lite till innan utställningen som va igår. Jag kom på att han älskar ju tennisbollar så jag testade med en boll när han skulle stå stilla o fint o det funkade hur bra som helst o när han hade stått en stund fick han bollen som beröm o han va helnöjd!!!

Igår ringde klockan kl 05.45.....dags att gå upp o göra oss iordning inför utställningen i Norrköping. Vi packade in allt o alla i bilen o åkte till Lena o Micke o lämnade av Stoffe, Lilo o Bella. Tur att vi har dom som kan hjälpa oss att va hundvakt =0) TACK!!!! Sen bar det iväg....

När vi va på plats o stuvat in alla grejer i tältet så tog jag Ice o gick en runda så han fick nosa in sig o kolla runt innan jag tränade lite till....tyvärr så sket han fullständigt i tennisbollen!!!! Det va för mycket runtomkring som va roligare. Typiskt men det fick gå ändå, det har det ju gjort förut så.

Vi skulle in som nummer 9 o hann att kolla på dom som va innan oss, hur dom rörde sig o allt. Alltid bra! Ice skötte sig som vanligt bra i ringen, strulade bara lite grann när vi sprang men inte så mycket. Vet inte om det va jag som gjorde att han strulade eller korven jag hade i fickan? Nästa gång kör vi utan korv iaf!


Han fick en 1:a i kvalité o en 2:a i konkurrens. Jag som trodde att han skulle få ett CK igår.... =0( Men men skam den som ger sig, på´t igen bara =0)


Hans kritik blev:

Mycket maskulin hane. Könspräglat huvud. Bra öron. Välformade mörka ögon. Bra överlinje. Lång bröstkorg. Passande benstomme till storlek. Bra mellanhänder & tassar. Bra vinklar runtom. Härligt skulderläge. Rör sig okej med bra kvalité i fram. Bra päls.

Vi hade en trevlig dag med Helena o Eva o alla hundar. Det är så kul att bara sitta o titta på alla människor o hundar. Finns verkligen allt möjligt konstigt...... hahaha

När vi kom till Lena o Micke blev vi bjudna på äpplepaj med vaniljsås =0) Mumsigt mumsigt!!! Barna hade vattenkrig, Lilo låg under ett bord o sov o lilla Bella låg i en brassestol o slappade =0)

Imorgon är det Stoffes tur med skolavslutning....då har båda barnen ett 12 veckor långt o skönt sommarlov!!!!









1 kommentar:

Eva sa...

Nu har jag hittat hit oxå, vil passa på att Tacka för en trevlig dag i Norrköping! Håller med att d e bara på´t igen.
Kram från oss

Eva Blizzak & Donzi