Sidvyer, senaste månaden

söndag 20 juni 2010

Bella 15 veckor


Var är sommaren?? Jag vill ha sol o bad o ljumna kvällar. Men det ser inte ut att hända, iaf inte iår!

Niklas hade sin sista dag på EIA i fredags, men om det skulle komma in jobb så skulle dom ringa honom =0) Alltid nåt.....Så nu håller vi tummar o tassar här för att det ska komma in massor av jobb så han kan få en anställning.

Igår va jag hos Louise med Lena o Lina. Vi hade fikabuffé igen =0) Alltid trevligt! Jag hade med mig chokladkaka med center i o ett täcke av choklad o jordnötter! Mums! Mellan tuggorna o pratet kollade vi på Victoria o Daniels bröllop. Gud va fina dom va och vilken vacker klänning hon hade!!! Blir ju lite sugen på att gifta sig nästan..... Men vi "vanliga" svenssons får ju tyvärr betala sitt eget bröllop så det lär nog dröja innan det blir nåt här. Men det va kul o kolla på alla fina klänningar iaf =0)

Bella växer så det knakar, nu är hon nästan uppe i 12 kilos klassen. Helt rumsren är hon oxå! Så duktig så. Hon kan en massa olika grejer både viktiga o oviktiga...hahaha Hon vet att man måste sitta o vänta snällt innan man får maten o ett "varsegod" innan man hugger in, att man sitter o väntar på ett kom/varsegod innan vi går ut genom dörren, sitt, stanna, ibland undrar jag även om hon inte har snappat upp höger o vänster när vi är ute o går oxå! Lilo o Ice kan ju det o vi sägar alltid höger resp vänster när vi ska svänga så helt omöjligt är det ju inte!

Vi tränar även på att stå fint (som man gör på utställningar) o det går framåt. Det oviktiga som hon nästan kan är bla att sitta fint/surikat...hahaha Då sitter hon på ändan med frambenen i vädret....typ så här (fast utan stöd):


Ice har kommit in i en hemsk fällning nu...fy 17 säger jag bara!!! Jag kan dra bort hur mycke päls som helst på honom så man tror att vi ska få en Sibirisk nakenhund men icke då...det tar aldrig slut! Ikväll blir det en sväng till skogen med Ice o borsten, får väl se om han är en nakenfis när vi kommer hem igen...hahaha

Nähe nu är det dags för kvällsmat för doggsen!

1 kommentar:

Katta sa...

Tja. Gud vad söt hon är lilla Bella. Men liten blir stor.

Kolla lite på Victoria och Daniel oxå. Såg själv vigseln. Vilken fin klänning hon hade. Vi hörs Kram